fredag 17 februari 2017

Bokbloggsjerka 17 – 20 februari

Lite Bokbloggsjerka innan jag fortsätter med att njuta av min dag. Jo, jag fyller år idag, inte roligt att bli äldre men som jag ser det har man två val.
1. Fira sin födelsedag
2. Glömma bort sin födelsedag
Jag väljer nummer 1, så ikväll blir det vin och hemmagjord Sushi (inte av mig) och imorgon ska vi ut och äta. Då kommer äldsta dottern med fästman ner från Falköping.

Jag lyssnar just nu på en jätterolig bok som faktiskt fått mig att skratta högt några gånger.
Så till frågan, ja eller det är ingen frågan utan mer en fill in the blanks.

Att läsa en bra bok är som att tid och rum slutar existera.
Ha en underbar dag

40 kommentarer :

  1. Grattis! Klart du ska fira... inte skulle jag vilja vara fjorton igen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, nej inte fjorton men lite yngre kanske.

      Radera
  2. Grattis på födelsedagen! Det blir väl nån liten bokpresent förutom goda maten???

    SvaraRadera
  3. Grattis på födelsedagen! Önskar dig en riktigt bra dag! :)

    SvaraRadera
  4. Grattis på födelsedagen! Ett år klokare, eller vad säger man?

    SvaraRadera
  5. Grattis! Och helt sant - det är en helt egen slags mindfulness

    SvaraRadera
  6. grattis på födelsedagen! many happy returns! visst kan en försvinna bort någonstans i en bra bok

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja när jag läser ibland försvinner både tid och rum

      Radera
  7. Stort grattis på födelsedagen!! :)

    SvaraRadera
  8. Inget fel att bli äldre om man betänker alternativet ;)

    SvaraRadera
  9. Tycker nog att det är ganska skönt att bli äldre. Grattis!

    SvaraRadera
  10. Grattis! När tid och rum inte längre finns då är man i en extremt bra bok :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja i alla fall Labyrint boken då upphörde tid och rum

      Radera
  11. Grattis! Hoppas du får en riktigt bra födelsedag.

    En väldigt vis kvinna (Lill Lindfors) svarade en gång, på frågan hur det kändes att fylla 50: Med tanke på alternativet så känns det väldigt bra. Det tog mig någon sekund att förstå, men det är så sant :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är klart men ibland tickar det lite för fort.

      Radera
  12. Grattis! Hur blev sushin? Vi ska göra egen sushi i morgon jag behöver ALLA tips jag kan få! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är inte klar än de håller på med riset nu.

      Radera
  13. Grattis! Och bra sagt, precis så är det att läsa en bra bok! :)

    SvaraRadera
  14. Grattis och ett bra avslut på meningen.

    SvaraRadera
  15. Grattis från mig också. För mig är det snarare så att tiden och rummet utökas, men jag förstår ändå hur du menar :-)

    SvaraRadera
  16. Stort GRATTIS en dag i efterskott! :)
    Och den avslutande meningen passade förträffligt väl. ;)

    SvaraRadera
  17. Grattis i efterskott och bra svarat på jerkan :)

    SvaraRadera
  18. Visst är det härligt att försvinna in i en text.

    SvaraRadera
  19. Grattis i efterskott!
    Håller med om ditt svar, men du hade en liten annan vinkling än mig :)

    SvaraRadera