torsdag 19 januari 2017

Helgfrågan v. 3 19/1-22/1

Då kör vi igång med Helgfrågan så får vi se hur många som hänger på, kanske kommer Bokbloggsjerkan tillbaka inom en snar framtid och då blir det nog för mycket med två inlägg med frågor. Men det får vi se då. Jag hoppas Annika kryar på sig så hon kommer tillbaka snart.

Helgfrågan går till så att ni svarar på frågan i er blogg men lägger länken här, antingen via Inlinkz (knappen längre ner) eller med hjälp av denna <A HREF="din bloggadress">Bokbloggens namn</A>

Byt ut det röda mot ert.

Då blir det typ så här;

<A HREF="https://eggetbok.blogspot.se/2017/01/vinter-med-kulturkollo-frusen.html">Mias bokhörna</A>

Viktigt är att besöka andra bokbloggar, det är kul att "snacka" lite med likasinnade.

Imorgon är det fredag och även om jag ännu inte jobbar fullt är det ändå skönt att inte passa någon tid. Min helg ska förutom sjukgymnastik och en och annan promenad ägnas åt att byta ut julgardinerna mot något som INTE ÄR RÖTT.
Bokmässigt ska jag lyssna klart på Främlingen av Harlan Coben och fortsätta läsa Sanning och Skvaller av Curtis Sittenfeld, så hoppas jag kunna börja på Hemma hos Bettan av Eli Åhman Owetz. 
Helgfrågan lyder; Vad ska ni göra i helgen? Hur ser läsplanerna ut för helgen?

38 kommentarer :

  1. Vad roligt att du har dragit i gång en utmaning! Hoppas verkligen att du tycker om Sanning och skvaller! :)

    SvaraRadera
  2. Kul, trodde helgen börjar på fredag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är sant men jag lägger in den på torsdag kväll så får man svara när man vill under helgen.

      Radera
  3. Mycket bra initiativ att starta upp "Helgfrågan", och att man kan tjuvstarta redan på torsdagen är ju bara utmärkt! :)

    SvaraRadera
  4. Oj vad jag har saknat det här :) Ska bli intressant att läsa dina recensioner sen :)

    SvaraRadera
  5. Spännande! Både Främlingen och Sanning och skvaller står här i hyllan bredvid mig och ska läsas snart :)

    Bra idé att lägga ut frågan redan torsdag kväll, då kan man ju förbereda :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var tanken att man kan förbereda sig lite och slippa stressa.

      Radera
  6. Detta hakar jag på, kul :)

    SvaraRadera
  7. Kul att du tar tag i detta. Bra att du lägger ut den redan på torsdag, då har man chans att förbereda fredagens inlägg :-)
    Hoppas du får en bra helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja tanken var så att man kan förbereda inlägget.

      Radera
  8. Trevligt med en helgfråga :)
    Tyckte mycket om Sanning och skvaller, var kul att få historian i modern tid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska nog läsa vidare idag, jag pausade lite för en annan bok.

      Radera
  9. Jätteroligt med en Helgfråga såhär! Jag har inte varit med i något liknande tidigare så det ska bli kul att haka på det här :)

    SvaraRadera
  10. Trevligt initiativ med Helgfrågan.

    SvaraRadera
  11. Härligt initiativ! Så trevligt med en helgfråga! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  12. Kul initiativ. Vi saknar väl alla jerkan. Trevlig helg!!

    SvaraRadera
  13. Alla saknar Annika och jerkan, så sant. Men kul att detta dök upp! Och jag hade svaret glasklart på direkten!
    http://klimakteriehaxan.blogspot.se/2017/01/helgfragan-om-bocker.html

    SvaraRadera
  14. Trevligt att du försöker fylla hålet efter Bokbloggsjerkan!

    SvaraRadera
  15. Jätteroligt att du ordnar med detta :) Trevlig helg

    SvaraRadera
  16. Väldigt kul och bra initiativ. Vi saknar nog alla jerkan.

    SvaraRadera
  17. Jag hoppas helgen löper på bra och kul att du tog initiativet till det här! Jag är nyfiken på Sanning och skvaller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja idag blir det nog läsning för hela slanten.

      Radera
  18. MissMagicsCabinet

    jag hoppas koden blev rätt. :) Jättekul initiativ med helgfrågan :)

    SvaraRadera
  19. I en mörk, mörk skog är riktigt bra, jag har inte hunnit läsa så långt ännu men en bok som verkligen suger en fast på första sidan!! :)

    SvaraRadera