söndag 17 maj 2015

En smakebit på søndag

Idag ska jag ha mina barn på middag, vi ska nämligen fira tvillingarnas 22 årsdag, Det ska bli Toast Skagen till förrätt och huvudrätt Onsalagryta med ris. Efterrätt Rabarberkaka med vaniljsås. Sedan lite kaffe och kakor. Så när alla gäster åkt hem kommer jag surfa runt bland smakebitarna.
Min egen smakebit är hämtad från;
Sinon av Dan T Sehlberg och är en fortsättning från Mona.
Det handlar om Erik som är  it-professorn och hur han, av misstag, får ut ett data virus i den riktiga vilket får förödande konsekvenser. Väldigt spännande böcker.
Mer smakebitar här
Grattis Norge.

40 kommentarer :

  1. Åh vad sugen jag blev på rabarber! :) Jag känner inte igen i boken eller författaren, men får kanske ta och kolla upp den. Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det sa bara slurp så var den slut.

      Radera
  2. De här böckerna har jag tänkt läsa någon gång.

    Rabarber? Åh så gott!

    SvaraRadera
  3. Önskar er en fin födelsedag! Vilken festmåltid, verkligen :)
    Och tack för den andra sortens smakbit!

    SvaraRadera
  4. Låter som ett intressant och spännande koncept :-) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  5. Tack för smakbit! Känner varken till bok eller författare sedan tidigare.
    Rabarber hör våren till - kan man göra mycket gott av. Trevlig söndag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men jag måste flytta plantorna för mycket kirskål där, men visst kan man göra mycket gott,

      Radera
  6. tack för smakebiten! skule gärna tagit en smakebit av den goda menyn också! kände inte till varken bok eller författare

    SvaraRadera
  7. Tack för smakebiten av boken, den verkar intressant.
    Du gjorde mig så sugen på rabarberpaj så nu blir det
    paj till trekaffet :)

    SvaraRadera
  8. Spennende. Takk for smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja spänningen kan man inte klaga på i denna bok

      Radera
  9. Låter rätt så läskigt! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag valde nog ut ett läskigt stycke, hihi,

      Radera
  10. Tack för smakbiten, det här var en serie jag missat.

    SvaraRadera
  11. Rabarber låter mumsigt! :) Tack för smakbiten och ha en fortsatt trevlig söndag!

    SvaraRadera
  12. Tyckte faktiskt att din meny var mer lockande än boken :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha du får ta frugan och komma hit ;)

      Radera
  13. Tack för smakbiten. Inte riktigt min typ av bok dock :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en deckare Johanna, väldigt spännande. Undrar varför du inte tror det är din typ av bok, nyfiken som jag är.

      Radera
  14. Takk for gratulasjon! Jeg ser barnetog og feiringer i landet på TV nå. Smakebiten var spennende. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men ni firar verkligen er nationaldag, vi har gjort våra tappra försök här. Vår ort var känd för sitt nationaldagsfirande men tyvärr har det dött ut, nästan.

      Radera
  15. Ny bok för mig! Trevlig söndag och hoppas kalaset går bra!

    SvaraRadera
  16. Tack för smakbiten! En bok som jag inte kände till. Vad gott med rabarber, älskar rabarberpaj! :)

    SvaraRadera
  17. Åh lät som en god meny. Tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
  18. Blir sugen på både boken och rabarberpajen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja pajen är slut, hihi. Boken är spännande

      Radera
  19. Åh, rabarberpaj! Så gott! Boken blev jag nyfiken på så jag skrev upp den första nu:). Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  20. Et datavirus som fører til at folk faller i koma? Nå ble jeg bare helt nødt til å skrive opp boka på leselisten så jeg kan finne ut hva som skjer!

    SvaraRadera