torsdag 14 juni 2018

Helgfrågan v. 24

Skolavslutning idag och på kvällen är det Personalfest fast det brukar bli rätt lugnt.
På fredag är det nämligen planeringsdag så det gäller att vara klar i huvudet.
Semestern närmar sig och förhoppningsvis mer lästid.
Jag hoppas kunna läsa klart vissa serier.
Kanske även Anna Ihrens eftersom jag fått böcker från hennes serie.
Är det någon serie du tänkt läsa i sommar? Behöver ju inte vara deckarserie, finns romanserier med.
Det är mycket kalas och festligheter nu. Vad brukar du hitta på om du ska bjuda på något gott?
Själv brukar jag göra denna smörgåstårta, supergod.

16 kommentarer :

  1. jag är dålig på att planera min läsning, vill absolut inte stressa, tar dagen som den kommer, önskar en trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu är jag mest dålig på att läsa.

      Radera
  2. Jag håller faktiskt på att läsa en serie just nu.

    SvaraRadera
  3. Det kan bli att läsa en del serier under sommaren, men lusten i stunden avgör vad det blir. :)

    SvaraRadera
  4. Jag älskade serier förr. Nu undviker jag dem. Och Kallentoft undviker jag också, läste honom för rätt länge sen men tyckte han var för förtjust i grovt våld. Har jag fel???? Borde han få en ny chans?

    SvaraRadera
  5. Kallentofts serie gav jag upp för ett tag sen. För mycket drömmar/övernaturligt.

    SvaraRadera
  6. Kallentofts serie vill jag också fortsätta på någon gång. Har de flesta böckerna i serien men har bara läst den första ännu.

    SvaraRadera
  7. Har läst en Kallentoftdeckare, jag tänkte Linköping, jag bor ju där. En räckte mer än väl. Läser i allmänhet inte serier. Har förstås läst böckerna om rättsläkaren Scarpetta och Elisabeth Georges böcker om Lynley och Havers. Det kanske kan räknas?
    Bjuder så här års gärna på jordgubbar. Med vaniljglass till de som vill ha det. Själv äter jag dem med vispgrädde.

    SvaraRadera
  8. Bara läst en bok av Kallentoft. Hoppar gärna in i bokserier mitt i när någon bok just är nyligen utgiven eller har ett extra intressant ämne, och fortsätter därifrån. Ibland funkar det och ibland inte. ;)

    SvaraRadera
  9. Smörgåstårta är alltid gott. Kallentoft har jag aldrig läst. Känns inte som min grej.

    SvaraRadera
  10. Jag läste Kallentofts Bödelskyssen när den kom, och jag gillade den på grund av det litet långsammare tempot. Till skillnad från Keplet hann jag klura på ledtrådarna. Smörgåstårta, det är ju så gott!

    SvaraRadera
  11. SV: Ja, det är faktiskt supergott. Lätt att dekorera, och går att variera. Perfekt!

    SvaraRadera
  12. Catan heter spelet, det är väldigt kul. Morgonen efter mitt inlägg (eller snarare förmiddagen) så var det min tur att vinna. Mellangrabben sov kvar och väckte storebror så att vi var tre som spelade. Lillhunken vägrade gå upp ;-)

    Kul att du gör vår smörgåstårta (ja, Anne-Lies då), den gör jag också ibland. Visst är den god!

    Önskar dig sköna och framför allt friska sommardagar, även om midsommar tycks bli ett elände - igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja just det, min son har det och massa andra. Den tårtan har jag gjort massor av gånger min son älskar den.

      Radera