söndag 16 juni 2019

En smakebit på søndag

Söndag och när ni läser detta är jag inte på hemmaplan utan står säkert och garnerar en jordgubbstårta. Idag ska mitt barnbarn döpas och det ska bli kaffe och bullar, kakor och tårta till gästerna.

Boken jag ska ge ett smakprov ur är denna;
Smakebiten är från början av boken när Monika ligger i badet.
Efter ett par minuter torkar hon av händerna, drar till kranen och sträcker sig efter den svarta plåtburken som det en gång i tiden har varit kinesiskt te i. Hon sticker ner handen, plockar upp en färdigrullad joint och tänder den. Hon drar ner röken i lungorna, sluter ögonen och slappnar av medan hon håller andan ett par sekunder och släpper sedan långsamt ut röken.
Undrar vad Anton skulle säga om hon hjälper till med utredningen. 

12 kommentarer :

  1. Jag har inte läst något av henne, men jag tror nog att jag kommer att göra det någon gång.

    SvaraRadera
  2. tack för smakbiten, hoppas det blir en fin dag med dopet.

    SvaraRadera
  3. Tack för smakbiten. En joint i te-burken..
    Hoppas det blir en fin dopdag!

    SvaraRadera
  4. Jag har aldrig rökt en joint men annars är jag ungefär lika euforisk när jag tar den första klunken te. ;) Tack för smakbiten och hoppas ni får ett fint dop. :)

    SvaraRadera
  5. Tack för smakbit, lycka till med dopet!

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten! Hoppas ni får en fin dag. :)

    SvaraRadera
  7. så många böcker en inte känner till! tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  8. Känner igen författarnamnet men har inte läst något. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  9. Den boken kände jag inte till! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  10. tack för smakbiten! Har inte hört talas om boken eller författaren förut.

    SvaraRadera
  11. Jag har faktiskt någon bok av Camilla Oreswärd i hyllan, få se när det blir dags att läsa den.

    SvaraRadera
  12. Den har jag läst och tyckte om den. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera