torsdag 27 juni 2019

Helgfrågan v. 26

Då är det snart bara en vecka kvar och jobba och sedan semester, det har varit väldigt tufft det sista eftersom vi flyttat. Så efter mina fyra timmars jobb har jag inte orkat så mycket. Och det finns en del saker jag vill hinna med hemma också. Påsksakerna ligger fortfarande på en bänk i tvättstugan men oj vad långt det är till förrådet.😱
Vi ska läsa denna bok inför vår träff i Jönköping och sedan diskutera den i grupper.

Vad tycker du om att läsa böcker i bokcirkel?
Grillning hör sommaren till men ibland känner jag att fantasin tryter så därför denna bonusfråga.
Bonusfråga: Grilltips??
Grillning - den enda formen av matlagning som riktiga män gör

När en man ska grilla, händer följande:
Kvinnan handlar
Kvinnan gör sallad, tillbehör och efterrätt
Kvinnan förbereder köttet för grillning, lägger det på ett fat tillsammans med grilltången och går ut med det till mannen som hänger vid grillen med en öl (helst tar hon med sig en extra öl till honom)
Mannen lägger köttet på grillen
Kvinnan går in och dukar samt kontrollerar tillbehören
Kvinnan kommer ut för att berätta att köttet snart bränns vid
Mannen tar upp köttet från grillen och räcker det till kvinnan
Kvinnan tar in maten och ställer fram på bordet
Efter maten dukar kvinnan av och diskar
Mannen frågar om kvinnan tyckte att det var skönt att få ledigt från matlagningen en kväll.... När han ser hennes irriterade min tänker han att det finns kvinnor som aldrig är nöjda, hur man än försöker!!!

Lite rolig är den.😀😁
You are invited to the Inlinkz link party!
Click here to enter

8 kommentarer :

  1. skönt för dig att snart ha semester,
    sant att när männen gör något, så vill de ha assistans :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får en skön semester Mia!

    SvaraRadera
  3. Tycker jag upplevt den där grillfesten på nära håll ... :-D

    SvaraRadera
  4. Hmm, det där känner jag igen. Fast numera grillar jag. Konstigt nog finns det nästan ingen assistent då. Trevlig semester.

    SvaraRadera
  5. Ha ha, ja kanske är det sådär för många. :D
    Hoppas du får en fin och vilsam semester med mycket härlig läsning!

    SvaraRadera