torsdag 7 november 2019

Helgfrågan v. 45

Hej och välkommen tillbaka alla bokbloggare. Ni som följer mig på Instagram eller Facebook har säkert sett att jag varit riktigt sjuk. Lunginflammation med komplikationer och lungemboli. Det var verkligen ingen trevlig upplevelse, ska jag vara ärlig så var det hemskt, men så låg jag nedsövd ett tag med. De mardrömmar kunde nästan bli en skräckbok.
Nu är jag hemma och sjukskriven ett tag och vad gör man då när man inte orkar så jättemycket. Jo, jag läser ser på en och annan film samt sover.

Har ni läst något bra på sistone?

Firar ni fars dag?👔


You are invited to the Inlinkz link party!
Click here to enter

32 kommentarer :

  1. Du har verkligen varit saknad! Så skönt att du är tillbaka. Lungemboli hade jag 2012, men dig tycks det ha tagit hårdare. Jag behövde bara ligga på sjukhus några dagar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, jag fick lungemboli på sjukhuset det var lunginflammation och blodförgiftning jag låg inne för.

      Radera
  2. Skönt att se dig tillbaka och hoppas du mår bättre snart! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går sakta men hoppas snart vara på benen.

      Radera
  3. Vilken pärs du gått genom! Vila ordentligt och krya på dig!

    SvaraRadera
  4. Du har haft det riktigt jobbigt. Att ligga nersövd är inte kul när man reagerar som du (och jag) gör på läkemedlet. Och det värsta är ju när man kommer ihåg alla hallucinationerna efteråt. Ta hand om dig nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de där hallucinationerna kunde bli värsta skräckbok.

      Radera
  5. Ta nu och krya på dig, och så roligt att du är tillbaka på bloggen!

    SvaraRadera
  6. låter tufft, skönt att det är bättre med dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det var det, men tack och lov är jag bättre.

      Radera
  7. Härligt att du är tillbaka. Tufft med lunginflammation och lungemboli. Ta hand om dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en pärs, nu är jag hemma och läser

      Radera
  8. Välkommen åter. Lunginflammation är inte att leka med, skönt att det är över.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag rök tydligen på den värsta sorten med. Skönt att vara hemma.

      Radera
  9. usch! jag har läst om sådana där hallucinationer. obehagligt. men kul att du är tillbaka. lunginflammation slår ju ut en totalt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kunde nästan bli en bok vilka hemska bilder.

      Radera
  10. Jag hade lungemboli 2013. Låg på intensiven en vecka och var riktigt illa däran. Så jag förstår absolut att du varit dålig. Skönt att du mår bättre och är tillbaka på bloggen igen. Vila och ta hand om dig nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fy det är hemskt och lunginflammation på det. Jag ska vila och läsa.

      Radera
  11. Men åh vad jag är glad och lättad att se att du är tillbaka! <3

    SvaraRadera
  12. Härligt att ha dig tillbaka! Hoppas du fortsatt kryar på dig. Här är mina svar: https://nilmasbokhylla.com/2019/11/08/helgfragan-v-45-3/

    SvaraRadera
  13. Jag har förstått från Instagram att du legat på sjukhus men inte för vad. Låter hemskt. Skönt att du är hemma igen, och hoppas du fortsätter krya på dig nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag låg inne några veckor men är nu hemma och försöker kurera mig.

      Radera
  14. Skönt att du är på bättringsvägen! ♥ Så skrämmande att du blev så sjuk att du måste hållas sövd, och blodförgiftning är ju väldigt allvarligt, fick du det på sjukhuset?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade nog blodförgiftning i samband med lunginflammationen men jag vet ej så noga, var helt borta.

      Radera
  15. Låter förfärligt, ta nu hand om dig på bästa sätt. Vi är många som saknat dig.

    SvaraRadera
  16. Hallå vill bara säga att jag har skrivit en kommentar under ditt inlägg om Inger Frimansson.

    SvaraRadera