torsdag 19 december 2019

Helgfrågan v. 51

Nu närmar vi oss jul och även slutet på året och snart kommer alla utmaningar man ska hoppa på.

Vilken utmaning tänker ni anta?

Ni kanske vill hänga på min Read old books, det är en slags hyllvärmarutmaning. I slutet av månaden presenterar man vad som blev läst. Lätt som en plätt. Häng på!!  https://eggetbok.blogspot.com/2019/11/utmaning-read-old-books.html




Bonusfråga: Vilken maträtt är ett måste på julbordet?
Jansson är supergott tycker jag, men potatisbitarna får in vara för smala och givetvis gör man det på fast potatis.
You are invited to the Inlinkz link party!
Click here to enter

20 kommentarer :

  1. mums med Jansson... men FAST potatis suger inte upp vätskan... köper gratängpotatis numera, mycket stekt lök, ansjovis och grädde, så gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo, jag vill vara med:
      http://hannelesbibliotek.blogspot.com/2019/12/read-old-books.html

      Radera
  2. Janssons frestelse är så otroligt gott.

    SvaraRadera
  3. Vegetarisk Jansson kan det bli under julen.

    SvaraRadera
  4. Det ska vara mycket ansjovis i Janssons frestelse. Man kan gärna hälla i spadet också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan t.o.m hade lite kaviar i, klart spadet ska med.

      Radera
  5. Pga datorproblem har jag svårt att använda mig av InLinkz därför hänvisar jag till min blogg mittbokintresse.blogspot.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min dator har dött helt, hoppas få tag på en på rean men...
      Har lånat sonens dator så här kommer en direkt länk till mitt Helgfråge inlägg

      https://mittbokintresse.blogspot.com/2019/12/helgfragan-vecka-51-2019.html

      Radera
  6. Jag filar också på en hyllvärmarutmaning!

    SvaraRadera
  7. Vem vet, kanske lusten att vara med i någon typ av läsutmaning kommer senare. Din Read old books låter ju trevlig förstås. :)

    SvaraRadera
  8. Kul utmaning för att läsa hyllvärmare. Får klura på om jag ska vara med. God jul Mia!

    SvaraRadera
  9. Hoppar som vanligt över utmaningar, men tänker att jag ska försöka börja låna lite mer på bibblan. Önskar dig en god jul!

    SvaraRadera