torsdag 3 februari 2022

Helgfråga v. 5 Vårutgivningen har börjat komma på de flesta förlag. Har ni kollat ut någon godbit?

Det är snö ute och det känns långt till vår, men någon av er kanske kollat in någon speciell bok ni vill läsa i vår
 Vårutgivningen har börjat komma på de flesta förlag. Har ni kollat ut någon godbit?
Jag såg att typ samma fråga var ställd innan, men jag vill inte ändra nu om någon gjort ett schemalagt inlägg. Det finns många böcker som kommer ut i vår eller ni kanske ska beta av någon hyllvärmare ni har. Skriv om det i så fall.
Själv har jag blivit lite förtjust i Mussos böcker, låter som jag läst skitmånga men den jag läste tog mig med storm. Den heter Samtal med en ängel.
Denna skulle jag gärna vilja läsa.
Handling:

Franska rivieran, vintern 1992
En iskall natt, när hela skolområdet förlamats av en snöstorm, rymmer nittonåriga Vinca Rockwell med filosofiläraren som hon har ett hemligt förhållande med.
Ingen kommer någonsin att se dem igen.

Franska rivieran, våren 2017
Fanny, Thomas och Maxime Vincas bästa vänner och en gång oskiljaktiga har inte pratat med varandra sedan de slutade skolan, där det nu anordnas en återträff. För tjugofem år sedan murade de in ett lik i skolans idrottshall, den som nu ska rivas för att ge plats åt en ny byggnad.
Inget kan längre hindra sanningen från att komma fram.

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

12 kommentarer :

  1. har inte läst Musso, verkar bra, tack för tips.

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Ska bli spännande att läsa nästa av honom

      Radera
  3. har faktiskt funderat på Musso tidigare. får kanske göra slag i saken!

    SvaraRadera
  4. Samtal med en ängel har jag faktiskt planerat in, lite löst, när månadens språk är italienska. Det låter ju lovande att du tyckte att den var så bra. Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tycke och smak är olika men jag tycker den var bra.

      Radera
  5. Mussos böcker låter klart spännande. Men har inte kommit mig för att läsa något än.

    SvaraRadera