torsdag 17 februari 2022

Hett i hyllan #133

Då var det torsdag och tid för lite Hettingar, kolla in hos Bokföring enligt Monika för info.
Handling:

Stephen King är skräckens mästare. En modern författare som skriver i den klassiska nervkittlande rysarstilen. Här har han ställt samman en samling av det mest hårresande som han skrivit. Boken är en värdig efterträdare till storsuccéer som bland annat "Carrie"!
"De hemska bölderna som slog upp på den före detta astronautens händer. Små gula bubblor som liknade...ögon."
"Den lilla flickan ropade så hjärtskärande på hjälp. Men hon gick ovanpå snötäcket...och lämnade inga spår."
"Staden hade varit övergiven sedan generationer. Och ingen som gick där efter mörkrets inbrott kom tillbaka...levande."
"Det fanns i källaren – hade vistats där i mörkret länge och antog nu former och skepnader som naturen aldrig avsett."
"Den väldiga mangeln var en foglig och lydig maskin som alla andra... tills den fick den första smaken av mänskligt blod"
I Stephen Kings värld av rysare finns sådant man minns...ända fram till DÖDSBÄDDEN.
Om jag ska vara ärligt är det inte så många jag läst ur King hyllan.

10 kommentarer :

  1. Den har jag ju läst, så klart 🙂 Det var dock längesedan, mer än 30 år, och jag minns nog ingenting av den.

    SvaraRadera
  2. Det låter hemskt, men det ska det väl vara. Någon gång ska även jag läsa King.

    SvaraRadera
  3. "Det mest hårresande" låter inte som något för mig, ha ha, men jag skulle gärna testa King, om det finns någon som inte är så VÄLDIGT läskig.

    SvaraRadera
  4. Jag har läst några Stephen King, och några på engelska, så jag kollade vad den här hette i original. Men nej, den här hade jag inte läst.

    SvaraRadera
  5. Den boken har jag också oläst i hyllan :)

    SvaraRadera