torsdag 20 oktober 2022

Helgfrågan v.42

Det är inte utan man längtar till helgen, på lördag ska vi fira min kollega som fyllt 60 och ta henne till stora staden Jönköping. Den är faktiskt nummer 10 i storleksordning.
Nu är det mer shopping som lockar, vi ska besöka några butiker i city.
På söndag ska jag sen på Spa i Hooks herrgård där vi förutom bada ska inmundiga en räkmacka.
Det kan ha lite med helgfrågan att göra.

Förr var denna vecka hälsovecka i vår kommun, nu heter det Hållbarhet istället.

              Brukar du läsa hälsoböcker? Har du något tips?
Jag har tyckt denna bok varit väldigt bra för där ökas motionen succesivt, men tyvärr har jag fått svårare att gå p.g.a. artros i knäet. Annars är jag nog överlag inte så mycket för hälsoböcker.

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

7 kommentarer :

  1. En räkmacka är aldrig fel! Och inte så himla onyttigt heller! (om det är måttligt med majonnäs)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu blev de inget spa, Hooks herrgård ringde och skulle ändra tiden för de skulle stänga vid klockan 11.00

      Radera
  2. bra bok, på 12 veckor hinner det hända mycket! Artros mår bra av träning, men prata med sjukgymnast så det blir rätt, en del Vårdcentraler har Artros-skolor, man träffas några gånger och får tips.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har fått program av sjukgymnast och de föreslår cykling istället för promenader.

      Radera
  3. Hälsoböcker är inte min grej heller.

    SvaraRadera
  4. Räkmacka låter gott, och räkor är ju typ hälsosamt. ;) Tror det bestämt var räkmackans dag som temadag för någon vecka sedan.

    SvaraRadera