onsdag 15 juni 2016

Sommarläsning 2016

Jag tycker sommaren är en underbar tid men bloggmässigt, ja, då är den lite tråkig. :(
Är ni sugna på en liten sommartävling???
En enkel, vill ni höra reglerna. Säg JA.
*Göra ett inlägg om hur många böcker du tror du kommer läsa mellan
20 juni-20 augusti
*Uppdatera hur många gånger du vill men gärna i halvtid 20 juli.
Vinnare blir den som har rätt, (alltså tror jag att jag läser fem böcker och jag läser fem böcker vinner jag) skulle det vara två stycken som har rätt vinner den som läst mest antal sidor.
Har ni lika där gäller det den som bloggat om utmaningen mest.
Vinsten är ett presentkort på 100 kr på Adlibris.
Tagg #summerread16

22 kommentarer :

  1. Oj, en sån svår tävling! För man vill ju läsa många böcker samtidigt som man vill vara realistisk så man har en chans att vinna. Och det är ju inte en tävling man vinner på att läsa mycket mer än man trott heller. Måste fundera på vad jag kan tänkas hinna med i sommar. Men är gärna med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gäller att vara realistisk samtidigt om alla väljer fem böcker vinner den som läser mest sidor. :)

      Radera
    2. Vill gärna vara med, men svårt att veta hur många man läser, men räknar med att ha samma förutsättningar som förra året, så .....:)

      Radera
  2. Här har jag tipsat om tävlingen med
    Kram Cissi
    http://cissigrip.blogg.se/2016/june/sommarlasningstavling-hos-mias-bokhorna.html

    SvaraRadera
  3. Är med och tipsat om tävlingen här http://ylvakortochgott.blogspot.se/2016/06/sommartavling-hos-mia.html
    Men det är ju svårt som attan att veta hur mycket man hinner läsa. Jag drog till med nåt så får vi se hur det går, kul att delta. Må bästa gissare vinna ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är skitsvårt, jag ska göra ett inlägg om mina snart.

      Radera
  4. Jag hänger nog på jag också. Slår på stort och gissar att jag läser 28 böcker. Nu ska jag bara plita ihop ett inlägg om det hela också...

    SvaraRadera
  5. tre böcker ska jag läsa i sommar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tre stycken, jag satsar nog på fler

      Radera
    2. det blir en solig sommar: http://hannelesbibliotek.blogspot.se/2016/06/tre-bocker-ska-jag-lasa-i-sommar.html

      Radera
  6. Det är väl försent att hänga på nu? Haha. Upptäckte tävlingen så sent som igår.

    MEN, om jag skulle få vara med... Räknas boken som jag läste ut igår? Känns ju som att det här ger en lite motivation också! Fast tråkigt om man gissat på alldeles för lite!

    // kram Hannah !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej då häng på, skriv ett inlägg och gissa

      Radera
    2. Wiii! Vad kul!

      Hann inte med ett inlägg igår, men nu är det allt uppe:
      http://drawreadandtakeaphoto.blogspot.com/2016/06/summerread16-en-sommartavling-hos-mia.html

      Ska lägga dit länken där uppe i inlägget också!

      Radera
    3. Sent svar, ja du ska lägga länken däruppe

      Radera
  7. Jag vill gärna vara med��. Ska bara gissa och fundera lite först.

    SvaraRadera