torsdag 26 januari 2023

Helgfråga v. 4

Då var det torsdag och min sista jobbdag för veckan. Jag har tagit semester för att ta hand om mitt barnbarn. De har stängt på förskolan. Vi får se vad vi hittar på. Smhi visar en stor sol så då tar vi väl på oss och går ut.
Imorgon är förintelsens minnesdag. Har du något boktips från 2:a världskriget?
Sarahs Nyckel är en bok jag fortfarande kommer ihåg, så det får bli den. Här med filmomslaget.
Någon gång ska jag se filmen.

 

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

6 kommentarer :

  1. Jag valde ingen bok om förföljelsen av judarna utan en skildring av kriget vid fronten. "Sarahs nyckel" var otäckt spännande läsning!

    SvaraRadera
  2. dottern var i Auschwitz på högstadiet och fick föreläta på andra skolor.

    SvaraRadera
  3. Och jag har sett filmen men inte läst boken. Tycker mig minnas att jag gillade filmen, det var ett tag sedan.

    SvaraRadera