torsdag 2 november 2023

Helgfrågan v. 44

Nu är vi redan inne i novembermånad det är helt sjukt vad fort det går.
Snart dags att julpynta och läsa alla julböcker.

Veckans helgfråga lyder;

Hur påverkar din omgivning och din stämning vad du väljer att läsa?
Mitt svar:
Snart har jag fyra barnbarn vilket gör att man gärna håller utkik efter bra barnböcker. 
Jag tror min stämning påverkar mig väldigt mycket, är jag ledsen då vill jag läsa en rolig bok som lyfter mig. Böcker som kräver en viss skärpa läses inte när man är stressad.
Fast just nu känner jag mig jättetrög för jag har fått börja om flera böcker på grund av glömska. Helt plötsligt har det dykt upp någon person och jag är som ett levande frågetecken, Vem var det?

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

6 kommentarer :

  1. Den där bilden med kurragömma-hjärnan, vad jag känner igen mig i det.

    SvaraRadera
  2. Ibland funkar det bara inte att läsa vissa böcker med stort persongalleri när mycket distraherar och känns oroligt i det yttre, då kan det ofta bli sådär som du beskriver. Man sitter och tänker på annat helt enkelt.

    SvaraRadera