fredag 24 januari 2014

Bokbloggsjerka 24 – 27 januari

Fredag, yes va gott. En sak som numera hör min fredag till är Bokbloggsjerka hos Annika.
Frågan denna vecka är:

Har du ett konto på Boktipset, Goodreads eller båda? Vilken av dem är bäst och varför?
Jo,jag har boktipset men tycker den har fungerat så himla dåligt på sista tiden, tar evigheter att lägga in böcker. Ofta går det inte att söka heller.
Jag skaffade goodreads för alla på bloggar "pratade" om det, men ju mer jag kollar på det, så tror jag det är denna jag vill hålla mig till.
Boktipset skaffade jag helt enkelt för att få BOKTIPS och det är nog samma med Goodreads, men den appen har jag inte bekantat mig med så mycket än.
JAG VILL GÄRNA BLI ER VÄN PÅ DESSA SIDOR.
 
Ha nu en underbar trevlig fredag, vi ska äta lite tacos (dotterns önskan) och mysa framför burken (enda dagen jag tittar på tv).

14 kommentarer :

  1. Boktips är bra! Men jag får mer än nog av tips redan genom att surfa runt på alla era fina bokbloggar så jag har ännu inget sug efter ngt som Goodreads och Boktipset.

    SvaraRadera
  2. Jag har konto på Goodreads men jag är rätt dåligt insatt i vad det egentligen är eftersom jag knappt har varit inne där. Däremot gillar jag nyhetsbreven de skickar ut eftersom de brukar innehålla bra boknyheter.

    SvaraRadera
  3. Även jag har skaffat Goodreads för att "alla pratar om det", men hittills har jag inte varit särskilt aktiv. Får se om det kan bli någon ändring på det...
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Man kanske måste fördjupa sig lite mer i goodreads fast får se hur det blir :)

    SvaraRadera
  5. Jag har ett konto på Goodreads och tycker väldigt mycket om denna sida. Tycker den är väldigt smidig och det är aldrig något krångel med den.

    SvaraRadera
  6. Skickade en vänförfrågan på Goodreads :)

    SvaraRadera
  7. Trist när det inte fungerar. ska jag ha nått lutar det åt Goodreads nu.

    SvaraRadera
  8. Boktipset blir bara sämre och sämre, hade det inte varit för betygsestimaten så skulle jag ha lagt ner den sidan för längesedan.

    SvaraRadera
  9. Jag håller mig till boktips från alla bokbloggar :)

    SvaraRadera
  10. Jag har skickat vänförfrågan :)

    SvaraRadera
  11. Jag har inte haft något behov av forumen/sidorna hittills, men saker och ting kan ju förändras. ;)

    SvaraRadera
  12. Har skickat en vänförfrågan :)

    SvaraRadera
  13. Jag älskar verkligen Goodreads, och det gör att Boktipset tyvärr känns ganska överflödigt för min del.

    SvaraRadera