söndag 1 februari 2015

Bokklubben ExLibris

Först var vi på biblioteket i Gislaved och lyssnade på Anna Laestadius Larsson, det var väldigt intressant. Hon håller nu på att skriva på den tredje boken i triologin, skynda dig Anna jag är spänd på fortsättningen.
Vi trängde sedan in oss i min bil, ja, jag har inte den största bilen ni sett. Så var det dags för kaffe och kaka, snälla Y hade också bakat en Toscakaka, min favorit och jag hade gjort Hallonrutor med vit choklad.
Efter fikat dukade jag.
Här ser ni förrätten mycket god och annorlunda.
Huvudrätt Kycklinggryta med ädelost receptet kommer från Arla där jag lånade bilden.
Efterrätt min favorit Vaniljpannacotta.
Så kommer vi till boksnacket.
E hade läst Ken Follett och tyckte det var en jättebra bok, hon sträckläste den. Den var på över 800 sidor, så texten var liten. Gone girl har hon bara börjat på.
V hade lyssnat på Egenmäktigt förfarande och tyckte den var riktigt bra, den här boken diskuterade vi ett tag. 
L hade läst Anna Janssons feel good roman och tyckte den var riktigt bra, så den kanske man ska testa.
Själv pratade jag bland annat om dessa två böcker och Y blev så sugen så hon lånade dem direkt,
Detta var bara ett axplock och tyvärr kom jag inte ihåg vad A pratade om, men trevligt hade vi.
Nästa träff blir den 28 februari då vi ska lyssna på Åke Edwardson, undra vad jag ska läsa till dess.
Ska nog lyssna på denna tills träffen.
Men nu måste jag äta lite och sedan vila....
Och så trött som jag är blir det nog vila och inte läsa. Förstår inte det?

8 kommentarer :

  1. Ni verkar ha diskuterat riktigt intressanta böcker, och maten ser smaskig ut!!

    SvaraRadera
  2. Men åh vilken kul helg du ser ut att ha haft, önskar att jag kände lite mer bokfanatiska vänner ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är riktigt roligt med vänner som gillar att läsa.

      Radera
  3. Låter som en perfekt kväll!

    SvaraRadera
  4. Trodde jag hade läst alla Belinda Bauer men den här känner jag inte till. Kul med en ny. Verkar som om ni hade en riktigt trevlig kväll!

    SvaraRadera