söndag 1 mars 2020

En smakbit på søndag

Då var söndagen här och helgen går alldeles för fort men den var väldigt trevlig.
Vi var på långlördag på biblioteket igår och eftersom Caroline Säfstrand skulle prata om sina böcker, bestämde jag mig för att lyssna på den sista av mina olästa böcker av henne.
Jag älskar doften av hav. Den ger en sorts frihet som inte finns i stadsmiljö.”
”Vem vet, du kanske byter staden mot havet en vacker dag”, säger Erik, mest för att ha något att säga.
”Kanske du med”, säger Maj.
Vem älskar inte doften av hav, helt underbart.
Caroline Säfstrand i full färd med signering.
Efter långlördag blev det tre rätters hos mig, som vanligt missa jag att ta kort på maten. Meny bestod av:
Vi fick ett boktips från Caroline också.
Ha en skön söndag

22 kommentarer :

  1. Det hørtes ut som en fantastisk middag!
    Det er så fint når biblioteket har blitt mer enn et sted å låne bøker. Det er slik hos oss os. Det er forfatterbesøk, lesesirkler, filmer, foredrag osv. JEg liker virkelig godt det lokale biblioteket, så jeg er der ofte :-)
    Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker alltid gå till biblioteket när de har långlördag, så trevligt med författarbsök.

      Radera
  2. Flämtande uttern låter gott, tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  3. Har inte läst något av henne, men är lite nyfiken. Doften av hav är bland det bästa som finns.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon skriver bra och himla bra driv i böckerna.

      Radera
  4. Flämtande uttern? Alltså nu blir jag ju nyfiken på vad det kan vara. :D
    Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  5. oj då! det var en imponerande meny! men vad är Flämtande uttern? har inte läst något av Caroline Säfstrand. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  6. Har läst en bok av henne, kanske skulle läsa mer.
    Vad är Flämtande uttern??

    SvaraRadera
    Svar
    1. En god kycklingrätt finns länk i inlägget.

      Radera
  7. Jag tycker flämtande uttern låter lite läskig, men dukningen ser fantastisk ut! Och vilken trevlig tradition att servera trerätters. Hos mig var det längesen. Trevligt också med författarbesök på biblan. Hit kommer de sällan då vi ligger så avsides. Tack för smakbit och doften av hav.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst låter det lite suspekt, men gott var det.

      Radera
  8. Haha, flämtande uttern har jag inte hört talas om förut, men när jag kollade upp receptet låter det riktigt gott! Ska testas!
    Tack för smakbiten, jag har faktiskt inte läst något av Caroline Säfstrand.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon skriver väldigt bra och ofta är det någon hemlighet med.

      Radera
  9. Jag har ingen direkt känsla för doften av hav. Kanske för att jag aldrig har bott vid havet. Doften från en granskog ger däremot en känsla av barndomen. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Doften av granskog är inte fel heller, då minns jag när vi var i skogen och plockade blåbär.

      Radera
  10. Mycket välvald smakbit, jag gillar också doften av hav!

    SvaraRadera
  11. Har inte läst något av Säfstrand, men boken är säkert bra.

    SvaraRadera
  12. Tack för smakbiten. Minns inte om jag har läst just denna, men väl en annan bok av författaren.

    SvaraRadera
  13. Superfin dukning (såklart!). Kollade in den där uttern och ska testa den vid tillfälle. Efterrätten liknar banoffeepie, eller hur?

    SvaraRadera