måndag 30 mars 2020

Kalas för en 55-åring

Tjejgänget samlades för att ha kalas för en i gänget som fyllt 55. En stuga vid sjön var platsen.
Vår 55-åring utklädd till Sherlock Holmes och en mordgåta lästes upp. Den var riktigt klurig och ingen gissade rätt. Själv fick jag inte gissa för jag var uppläsare.
Så åt vi en supergod räkmacka och sedan var det paus en stund.
Klockan 16.00 var det vinprovning hos mig. De flesta viner smakade bättre efter man smaskat på lite lakrits och en del smakade riktigt gräsligt ihop med ost.
Vi hade tre olika rödviner utom födelsedagsbarnet som hade fyra.( jag på bild)
Här ser ni de fyra olika vinerna.
Efter vinprovning vandrade vi vidare till en annan i tjejgänget.
Där serverades Italiensk buffé.
Det var mycket gott kan jag lova.

1 kommentar :

  1. Så otroligt mysigt och gott det såg ut! Åh, där hade jag velat vara med. Tycker att du alltid beskriver dina träffar med väninnor som så trevliga.
    Intressant om lakritsen, det måste jag prova. Annars brukar choklad och rödvin alltid fungera.
    Vill du ha tips på en serie som inte är läskig, men riktigt bra så finns "Hemma igen" på SVTPlay. Sex säsonger, så de räcker länge :-)

    SvaraRadera