tisdag 15 mars 2022

Tisdagstrion. Vecka 11: De längsta böckerna jag läst

Efter måndag kommer tisdag och med det trio hos Ugglan & Boken
Jag antar man menar mest sidantal alltså tegelstenar och jag brukar inte läsa sådan så ofta.
Denna har 704 sidor men det går fort att läsa för den är så bra.
Stalker som också var spännande och man kollade extra ut genom fönstret så ingen tittade in. 615 sidor.
Det var 861 sidor för mycket och jag förstår mig inte på boken.
Jag gillar inte långa böcker egentligen och vet ej om jag ska beställa denna från Bookie.
Då är den "bara" på 544 sidor.

24 kommentarer :

  1. Luftslottet som sprängdes är den enda jag har läst. Jag upplevde den inte alls som lång, men 700 sidor är många.

    SvaraRadera
  2. Tack för dina fina boktips. Jag har inte läst dem.

    SvaraRadera
  3. Jag läser inte så många tegelstenar mer heller, men en bra bok vill man ju inte ska ta slut så då är det bra med många sidor!

    SvaraRadera
  4. Ja just det ja. Stieg Larsson glömde jag helt bort.

    SvaraRadera
  5. Stieg Larssons böcker är långa, men går förvånansvärt snabbt att komma igenom.

    SvaraRadera
  6. Millennium-serien har jag läst. Så bra! Blonde har jag oläst i min hylla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den serien är bra måste fortsätta läsa de som är skrivna av David.

      Radera
  7. Stieg Larssons Millenniumböcker tycker jag är riktigt bra spänning. Och så Blonde! Det tänkte jag inte alls på, men så bra!

    SvaraRadera
  8. Jag förstod mig inte heller på Blonde.

    SvaraRadera
  9. tänk, att jag glömde Blonde, som är så otroligt bra! Stieg Larsson har jag inte läst. men jag tror att jag läste en Kepler och tyckte att den var ganska rå så det blev inte mera där. Liane Moriarty har jag läst annat av, som jag tyckte om

    SvaraRadera
  10. Millenium-böckerna är riktigt bra!

    SvaraRadera
  11. Stalker och Luftslottet som sprängdes har jag läst.

    SvaraRadera
  12. Blonde står i min bokhylla, men jag har inte läst ännu. Det är lätt hänt att de där långa böckerna får vänta ett tag på sin tur.

    SvaraRadera