onsdag 26 februari 2020

Marie Hedegård - Dit vägen bär

ELLEN, nyss frånskild och med utflugna barn, bestämmer sig för att våga pröva något helt nytt i livet. Efter tjugofem år som hustru och mor är det verkligen hennes tur. En sömnadskurs på en folkhögskola i Småland lockar och där lär hon känna nya, spännande människor. Tillsammans med tre av dessa är Ellen med och renoverar en gammal buss för att med den styra söderut. Målet är byn Torrox på den spanska solkusten som 82-åriga Ingrid har drömt om i sextio år.

Vi får följa fyra kvinnors våghalsiga resa genom Europa i en renoverad småländsk stadsbuss. De fyra har olika mål med resan och drömmarna krockar med varandra. Sakta lär Ellen känna medresenärerna och nya sidor av sig själv. Och i Sevilla väntar någon redan på henne.

DIT VÄGEN BÄR är en roman om hur långt man är beredd att gå för att förverkliga sina drömmar. Moderskapet är en källa till lycka men var går gränsen mellan att bry sig om och lägga sig i?

Det här är den fristående fortsättningen på romanen SÅ NÄRA BARFOTA.
Hämtat från Lindelöws Bokförlag

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag fick ett recensionsexemplar av författaren, det är en roman.


Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Fint omslag och matchar det förra.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej då.

Vad gillade du med boken?


Den första var bättre, denna var okej.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej, jag hoppade inte över något.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?

Vi får följa Ellen och några andra tanter.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Det var inget fel på beskrivningarna.

Vad var annorlunda med denna boken?


Det vet jag inte.

Vad kunde gjort boken bättre?


Ingen aning

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja, det skulle jag gärna.

Sammanfattning.


Jag gillade första boken väldigt mycket och precis som den är även denna välskriven och känns genomtänkt. Men det är något med handlingen jag inte gillar och jag kan inte riktigt sätta fingret på vad. Men berättelsen engagerar mig inte. Den kanske inte passade mig helt enkelt.

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 3
Format Inbunden
Språk Svenska
Antal sidor 304
Utgivningsdatum 2019-09-03
Upplaga 1
Förlag Lindelöws bokförlag
Dimensioner 216 x 142 x 24 mm
Vikt 545 g
SAB Hc
ISBN 9789188753038
Min bok är ett recensionsexemplar från författaren 💚💙💚

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar