lördag 15 februari 2020

Susanna Jones - Earthquake bride

Under hösten kommer den som film, med Alicia Vikander som Lucy Fly.

Lucy Fly har har flytt det förflutna och tagit sig an Tokyo som en ny identitet. Hon har ett tryggt jobb, få men goda vänner och en älskare som kompenserar all annan brist på passion i hennes liv.
Tills den dag Lucy paras ihop med Lily, som likt henne själv, lämnat livet i England bakom sig. Strax efter att de lärt känna varandra mördas Lily och Lucy är den enda som är misstänkt.
Earthquake bird är ett finstämt psykologiskt spänningsdrama. Med sitt känslosamma bildspråk och nyansrika språk blir berättelsen en katt- och råttalek i minnets förrädiska labyrint och läsaren hålls, liksom Lucy, på sträckbänken ifråga om hennes skuld eller oskuld. Hämtat från Bookmark förlag

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag tackade jag till boken via ett mejl, det är en slags deckare relationsroman.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Filmomslaget och jag är inte så förtjust i det.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Det kändes emellanåt lite korthugget.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej, det tror jag inte.

Vad gillade du med boken?


Jag var inte alls förtjust i boken.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej, det gjorde jag inte.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Tre väldigt egensinniga människor.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Det var fina beskrivningar.

Vad var annorlunda med denna boken?


Allt.

Vad kunde gjort boken bättre?


Den var så himla knepig.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Nej, jag tror inte det.

Sammanfattning.


Jag fick erbjudande att läsa denna prisbelönta bok av Bookmark förlag. Men tyvärr allt kan inte fall en på läppen och denna bok gillade jag inte. Personerna var knepiga rakt igenom och inte speciellt sympatiska. Nej det var ingen bok för mig.

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 2
Format Häftad (Danskt band)
Språk Svenska
Antal sidor 210
Utgivningsdatum 2019-10-25
Förlag Bookmark Förlag
Översättare Ylva Spångberg
Originaltitel The Earthquake Bird
Dimensioner 205 x 135 x 14 mm
Vikt 250 g
SAB Hce
ISBN 9789189007161
Min bok var ett recensionsexemplar från Bookmark förlag 💛💚💛

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar