måndag 10 februari 2020

Caroline Eriksson - Kom i min famn

Hur skulle du reagera om du en dag kontaktades av en främling som avslöjar något som får hela din värld att vändas upp och ner? Det är vad som händer Thomas, en gift man med en fyraårig dotter, en man som prioriterar familjen och sätter en ära i att vara en god människa. Samtalsterapeuten Simone Boman får ett uppdrag på företaget där Thomas arbetar och vinner snart hans förtroende. Allteftersom de kommer varandra närmare får hon svårt att hålla den professionella distansen, samtidigt som hon brottas med sina egna demoner. Snart finner hon sig indragen i något mycket större och mörkare än hon någonsin kunnat förutse. Hämtat från Harper Collins Nordic

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag såg den i en katalog hos Harper Collins Nordic. Det är en deckare står det men mer psykologisk thriller.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Jag ska vara ärlig det kunde gjorts bättre tycker jag.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej då.

Vad gillade du med boken?


Den var himla spännande

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej, jag hoppade inte över något.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Simone och Thomas, fick väl mer känsla för Thomas.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Bra beskrivningar.

Vad var annorlunda med denna boken?


Det vet jag inte.

Vad kunde gjort boken bättre?


Ingen aning.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja, det vill jag gärna.

Sammanfattning.


Man kommer fort in i handlingen och boken är väldigt underhållande och spännande.
Det handlar mycket om relationer och det är väl det Simone är duktig på. Ser framemot en fortsättning. 

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 3
Format Inbunden
Språk Svenska
Serie Simone Boman (del 1)
Antal sidor 343
Utgivningsdatum 2019-12-20
Förlag HarperCollins Nordic
Medarbetare Sokcic, Miroslav (form)
Dimensioner 216 x 143 x 27 mm
Vikt 424 g
SAB Hc
ISBN 9789150947076
Min bok är ett recensionsexemplar från Harper Collins Nordic 💛💚💛 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar