söndag 1 september 2024

En smakbit på søndag

Då var det söndag och jag sitter här och gäspar, idag kunde jag sova hur länge som helst men vaknar klockan fem. Det gick tyvärr inte att somna om för min mage var inte vän med mig idag.
Men jag hade i alla fall jättetrevligt igår på Bokprat i Jönköping, det kommer i ett senare inlägg om ni är nyfikna.
Jag tänkte gå ut i trädgården i eftermiddag och då gäller det att ha en ljudbok i öronen, så jag ska lyssna på denna.
Smakebiten är från början av boken
”Nej, Liam. De är inte leksaker.”
När hon sa nej, och la upp boken och mobilen innanför krönlisten på köksskåpen, bet han henne i vaden. Smärtan kom så oväntat och det gjorde så förskräckligt ont att hon gav honom en örfil, i ren reflex. Det bara small till utan att hon hann tänka. Hon ångrade sig i samma ögonblick. Det blev en rodnad på hans kind som Laura absolut inte fick se när hon kom hem. Amelie kände svindel när hon tänkte på vad det skulle kunna få för konsekvenser för deras relation.

12 kommentarer :

  1. Bokprat är alltid trevlig, tack för smakbiten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen och så kan man köpa signerade böcker med.

      Radera
  2. en besvärlig situation. typisk reflexrörelse när det gör mycket ont. inte svårt att föreställa sig ångern som kommer direkt efterår. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst kan det vara en typ av reflex, men synd ändå.

      Radera
  3. Tack för smakbiten! Tror inte riktigt på förklaringen att det var ren reflex..
    Det var längesedan jag läste något av Jansson.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är trevligt med miljöer och personer man känner igen ibland.

      Radera
  4. Anna Jansson har jag läst ganska många böcker av, men jag tror inte att det blir fler.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det trodde inte jag heller men vad fel jag hade

      Radera
  5. Den serien har jag läst alla böcker i, trots att det är väldigt många... Tack för smakbiten

    SvaraRadera
  6. Livet är fullt med små ögonblick som man får ångra. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera