söndag 4 augusti 2013

Lite smolk i bägaren, njaa ganska mycket

Ja det var inget kul brev att öppna, jag tänkte vad vill polisen mig??.
Då hade jag tydligen kört för fort, det skulle var 40 km och jag körde 7 km över.
Här hemma är det 50 km i tätbebyggt område, ja det är väl bara att betala men för mig svider det rejält i plånboken kan jag lova. Det blir nog inget besök på bokmässan i år. SNYFT. :(
 Vilket taskigt kort sedan, vad är det för skitkamera de har?
Undra om man kan stämma dem för det, ja men det var skamligt dåligt kort, jag hade ingen haka.(Det får ni inte se därför sitter Kajsa Anka där istället)
Det som retar mig också är att Hanna fått avslag på sin ansökan om aktivitetsstöd igen. Så har man ett handikapp och det tar längre tid att lära sig, ja, då ska man tydligen vara rik för någon hjälp ekonomiskt får man inte.
Okey nu ska jag släppa ilskan lite, kanske gå och duscha eller något. Eller ....
Så nu är det lugnt igen..
Ha det bra

2 kommentarer :

  1. Klart att du ska bli arg! Hur ofta måste ni söka bidraget? Minns ju att du skrev om det nyligen (eller var det inte så nyligen)?

    Men du, vilka läckra glasögon du köpte i Kalmar, de var ju supersnygga!

    SvaraRadera
  2. Jo, just det: Pimm's finns på en del Systembolag. Du får kolla på hemsidan om det finns nära dig, annars tror jag att det går att beställa.

    SvaraRadera