torsdag 16 november 2017

Helgfrågan v. 46

Torsdag igen vilket innebär att det är fredag imorgon och helg.
Så himla skönt, jag är helt slut idag, har varit hos sjukgymnasten idag.
Men en Helgfråga måste vi ha. Jag har varit runt lite på bloggar och tänkt på att det är rätt många som vill skriva böcker själv, en del har till och med gjort det.

Hör du till dem som vill skriva en egen bok? Vad skulle den handla om?
(Tillhör du dem som redan skrivit en eller flera böcker, ja, men passa på att göra lite reklam för dina alster.)

Om jag skulle skriva någon bok (stavar som en kratta) så skulle det nog var något för barn. Något riktigt roligt eller superspännande för de gillar barnen.
Bonusfråga:
Har du börjat "tjuvlyssna" på julmusik än? Någon favorit?
Min favorit.
Ha en skön helg.🎅🎄

19 kommentarer :

  1. När jag var yngre ville jag skriva egna böcker :) Min dröm var att bli författare. Men det har ändrat sig nu.

    SvaraRadera
  2. Älskar julmusik men för söker hålla mig i det längsta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har tjuvlyssnat på en och annan.🎅🏻

      Radera
  3. En klar fördel att veta vad barn gillar för den som skriver barnböcker. Testa Mia! Finns säkert någon som kan ställa upp på lite korrekturläsning vad gäller stavfelen. :) Har nog inte själv några sådana talanger för att skriva, men visst hade det varit kul att kunna. Är himla nyfiken på andras svar, så trots eget nekande svar tar jag mig friheten att vara med på helgfrågan ändå denna gång. Hoppas det är okej. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag kan säga att svaren är nog hälften hälften👍

      Radera
  4. Här kommer mina svar: mariasbokhylla.wordpress.com/2017/11/16/helgfragan-forfattardrommar/

    Som bonus finns jag själv med när jag sjunger på dialekt. :)

    SvaraRadera
  5. De spelar ju julmusik på radion, så jag lyssnar en del - men hemma sätter jag inte gärna på julmusik innan första advent. Ska bli kul att se allas svar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså spelar de redan på radion, lyssnar sällan på radio.

      Radera
  6. Stavningen är inget stort problem, datorn rättar en del. Sedan gäller det att någon vaken människa korrekturläser! Det är roligt att skriva, men inte enkelt att få ut böcker ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är många som vill bli författare.

      Radera
  7. önskar att jag kunde skriva en bok, men jag tycker att så många formulerar sig så bra
    att jag inte tycker att jag skulle kunna göra det bättre.
    viss julmusik lyssnar jag på när som helst på året

    SvaraRadera
  8. Varför inte en barnbok? Vet en vad de gillar är det alltid lättare.

    SvaraRadera
  9. Nu äntligen tar jag mig tid att bli lite social så här ute på nätet. Har sett din fråga tidigare men nu "talade" den till mig för min bok ligger verkligen som något jag måste skriva klart. Men som jag har skrivit om tidigare har jag inte kunnat läsa under ett halvår pga. min syn o klantiga optiker. Ha det bra o som jag skrev i mitt inlägg du ska verkligen ha en stor eloge <3 för alla dina härliga ideer som du bjuder på här på bloggen. För det blir så mycket roligare då!!!

    Kramis från Pockethexan själv

    SvaraRadera
  10. Åh, den låten är min favorit också!

    SvaraRadera