torsdag 5 juli 2018

Helgfrågan v. 27 Sommaredition.

Förra veckan hade jag teknikstrul och tyvärr också internetstrul. Jag har bytt till Telia och de skulle säga upp mitt andra abonnemang, vilket de inte gjorde.😞
Summan av kardemumman blev inget internet på ett par dagar och massa telefonsamtal då man är nummer 65 i kö.😟

Sommaredition av Helgfrågan är att det är samma fråga v.27-31.

Vad läser du nu?

Bonusfråga: Har du något restips?

Jag hoppas ni hänger med på sommaredition av Helgfrågan och har ni några frågor ni vill jag ska ta med i Helgfrågan mejla mig eggetbok@gmail.com .

Mina svar:
Jag läser Fridas bok om Bokhandeln som är jättebra, i vänsterspalten ser ni exakt vad jag läser nu.
Resetips denna vecka får väl bli  High Chaparral som är en Western stad
Det är verkligen en annorlunda upplevelse och barnen älskar det.
Men åker ni dit får ni lova att komma förbi på fika.


25 kommentarer :

  1. skulle vilja besöka High Chaparral, grundaren Bengt Erlandsson köpte antikprylar av min far, han var hemma hos oss och jag bjöd honom på lunch; stekt korv och potatis... Hoppas internet ordnar sig, jag blir galen av sånt trassel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där ser man. Jag fick gå över till det gamla nätet.

      Radera
  2. Bokhandelsbok - bageribok - kafebok - lustigt så trendigt det blivit med "branschböcker"!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen, snart får vi väl en skobok med.👠👡👢

      Radera
  3. High Chaparral skulle nog vara roligt att besöka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja då får du klä ut dig som cowboy🤠

      Radera
  4. Kollar in vänsterspalten och ser att du lyssnar på Krokas, den har jag läst, den var väldigt bra tyckte jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter bra, då ska jag läsa den härnäst ur min bokhög :)

      Radera
    2. Den är nog lite långt ifrån min typ av bok, lite småseg.

      Radera
  5. Läser just nu Jakten mot nollpunkten - en roman om mig själv av Carl Johan DeGeer. High Chaparal hoppa jag över. Åker till Vadstena idag istället.

    SvaraRadera
  6. Ja Fridas bok är bra! Även Krokas - mycket bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fridas bok gillar jag, men Krokas lite seg.

      Radera
  7. Jag gjorde en lite annorlunda tolkning på "restips" :)

    SvaraRadera
  8. High Chaparrall vore fräckt!
    Här är mitt svar på helgfrågan: http://hce.blo.gg/2018/july/helgfragan-v-27.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lägg länken upp där det står add link så hittar alla till dig. 👍

      Radera
  9. High Chaparall har jag inte besökt sedan barnen var små. Kanske borde åka dit med minsta barnbarnet.

    SvaraRadera
  10. High Chaparrall besökte jag när kusinerna var små. Det kanske får bli med kusinbarnen då. Skybäcks bok ska jag läsa. Någon gång tänkte jag i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade stora planer över sommaren, men hittills tunnsått med läsningen.

      Radera
  11. Oj, finns High Chaparral kvar! Var där som barn någon gång på 70-talet. Minns att det var i samma veva som Skräcködlornas Dal i Skåne besöktes, men det stället finns nog däremot inte kvar... :D

    SvaraRadera
  12. Fridas bok som du läser nu tvekar jag om jag ska läsa den. Ska bli intressant att läsa din recension.

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig går det toksegt med läsningen nu..

      Radera