söndag 29 november 2015

En smakebit på søndag

Då var det söndag och jag putsar fönster och sätter upp ljusstakar, fint ska det bli i advent.
Läsningen har varit lite si och så sista tiden och även bloggandet trots att jag varit sjukskriven.
Men jag har sovit länge och sedan har tiden bara sprungit iväg.
Men denna bok har dock fängslat mig. Lite kort om handlingen;
Det handlar om en pojk som förlorade sina föräldrar i en brand och sedan placerade i en fosterfamilj
där de utnyttjar honom som arbetskraft. Men så kommer han till en ny fosterfamilj där mamman och pappan är snälla MEN..
Hemsk smakebit men boken är väldigt bra.
Trevlig första advent.

33 kommentarer :

  1. Isch,,, låter inte som en bok för mig, men hoppas att du får en trevlig läsning i ditt adventsklara hem :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men den var riktigt bra men smaken är olika.

      Radera
  2. Idag läser vi visst samma :) Ha en fin första advent!

    SvaraRadera
  3. Jag har inte läst något av Grebe och Träff,men är sugen på att göra det :) Trevlig första advent!

    SvaraRadera
  4. Grebe/Träff igen... suck. Det kommer ju bara att sluta med att jag skaffar mig första boken i serien...

    Vi fuskade i år och satte upp alla adventsgrejor igår. Det känns väldigt bra i dag :)

    SvaraRadera
  5. Jeg har lest de to første bøkene til Grebe og Träff og likte dem veldig godt. Så jeg kommer vel til å lese denne også :-) Ha en fin første advent!

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten. Är väldigt sugen på att läsa något av Grebe/Träff.

    SvaraRadera
  7. Skönt med lite adventsljus i mörkret. Det är ju lite extra mörkt nu när det inte finns någon snö. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så mörkt och blåsigt det är nu behövs lite ljus

      Radera
  8. Tack för smakbiten. Denna författarduo är jag sugen på att läsa.

    SvaraRadera
  9. tack för smakebiten! tror inte att jag läst något utav Grebe/Träff tidigare. väljer nog annan titel i så fall

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är böcker inom genre deckare men väldigt bra och just denna tog jag till mig

      Radera
  10. Usch det där verkar hemskt! Men tack för smakbit. Så mysigt juligt och fint det såg ut på bilden. Ha en fin söndagskväll. :)

    SvaraRadera
  11. Tack för smakbiten! Den boken vill jag läsa.

    SvaraRadera
  12. Fina adventsljus :) tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  13. Jag har läst Eld och djupa vatten och gillade den. Grebe/Träff är en pålitlig deckarduo!

    SvaraRadera
  14. Låter riktigt otäckt, jag har läst de första böckerna av Grebe och Träff, så jag kommer nog att läsa den här också så småningom.

    SvaraRadera
  15. Takk for smakebit, dette låter ikke som et bra sted å være! Hyggelig å starte forberedelser til jul, advent er en fin tid. :)

    SvaraRadera