torsdag 12 juli 2018

Helgfrågan v. 28

Sommaredition av Helgfrågan är att det är samma fråga v.27-31.
Vad läser du nu?

Bonusfråga: Har du något resetips?

Jag hoppas ni hänger med på sommaredition av Helgfrågan och har ni några frågor ni vill jag ska ta med i Helgfrågan mejla mig eggetbok@gmail.com .
Jag läser Ewa Klingbergs bok Lånat silver och krossat glas och jag är fast efter bara någon sida. Speciellt det förflutna är så himla bra.
Men annars har de väl inte varit någon vidare boksommar, dottern är här och ibland hennes kompisar så vi hittar på mycket annat.
Så till resetipset...
Öland är en helt fantastisk ö, och väldigt solig, samt massa fina utflyktsmål.

24 kommentarer :

  1. Jag läser också, bland annat den här boken just nu. Jättebra.

    SvaraRadera
  2. Öland har jag besökt en gång, pojkarna hade fotbollsträning, vi sex bodde i liten husvagn, jag samlade fossila stenar på stranden.

    SvaraRadera
  3. Öland har jag inte besökt, verkar fint! Någon gång ska det förhoppningsvis bli av att åka dit.

    SvaraRadera
  4. Öland är fint, men jag skulle ännu hellre vilja besöka Gotland någon gång i mitt liv.

    SvaraRadera
  5. Öland är magnifikt :)

    http://hce.blo.gg/2018/july/helgfragan-v-28-2.html

    SvaraRadera
  6. Kul med Klingberg! Fast affärsidén hon lanserade i första boken tror jag inte så väldigt mycket på ... :-D

    SvaraRadera
  7. Var på Öland när jag var så liten att jag inte har något minne av det men hoppas kunna komma dit inom ett par år i alla fall. Mysigt med semester i Sverige också!

    SvaraRadera
  8. Öland är riktigt fint. Känns alltid som en helt annan natur än den här hemma. Klingbergs bok ligger i läshögen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fast på Vintern är det nog lite öde

      Radera
  9. Öland är jättefint. Har till och med bott på pensionat där en gång för många år sedan. Åker gärna dit igen.
    https://mrscalloway.blogspot.com/2018/07/helgfragan-v-38.html

    SvaraRadera
  10. Läser just nu Den svavelgula himlen av Kjell Westö.
    Instämmer i ditt resetips. Öland är fint, alvaret, fornborgar, stränder. Härligt.

    SvaraRadera
  11. Klingbergs bok verkar omtyckt. Har dock tagit paus från allt feelgoodliknande, behövde det kändes det som. ;)

    SvaraRadera