torsdag 5 juli 2018

Hett i hyllan 57

Då var det torsdag och dags för Hett i hyllan, som vanligt är det Bokföring enligt Monika som håller i trådarna.
Jag skriver nu från Ipaden så därför ser det knepigt ut och jag kan inte länka.
Min ”glömda” bok är en julklapp från barnen ännu oläst.        
New Orleans 1919. Den beryktade seriemördaren Yxmannen sätter skräck i staden med sina bestialiska mord. 

Kriminalinspektör Michael Talbot utreder fallet men har svårt att hitta ledtrådar. Dessutom bär han på en hemlighet, som till intet pris får komma ut. Luca DAndrea, Michaels tidigare chef, har fått i uppdrag av maffian att ta reda på vem Yxmannen är. Nittonåriga Ida jobbar som sekreterare hos en privatdetektiv, och när hon snubblar över ledtrådar som kan leda till avslöjandet av Yxmannens sanna identitet kan hon inte låta bli att på egen hand försöka utreda mysteriet. 

Yxmannen bygger på de händelser som skakade New Orleans mellan 1918 och 1919, då en seriemördare härjade i staden. De brev som förekommer i romanen är autentiska och tros ha skrivits av den verklige Yxmannen. 
Ha det bra i värmen.🌞😀🌴

13 kommentarer :

  1. Den finns oläst i min bokhylla också.

    SvaraRadera
  2. Skulle jag kunna tänka mig att läsa om det inte är för ingående berättat om de bestialiska morden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså är det lite otäcka saker i boken

      Radera
  3. Den ser ju hyfsat spännande ut i alla fall!

    SvaraRadera
  4. Den köpte jag förra sommaren. Kanske dyker den upp hos mig i Hett i hyllan också. Om något år :)

    SvaraRadera
  5. Yxmannen tyckte jag var riktigt bra. Jag gillade särskilt hur författaren mejslade fram Orleans, med lukter och ljud. Ja, en riktigt bra bok! Och nu blev jag påmind om att jag gärna läser nästa bok också...

    SvaraRadera
  6. Denna köpte jag förra sommaren och jag hade tänkt få den läst nu i sommar, den verkar superbra!

    SvaraRadera