lördag 28 juli 2018

Johan Kant och Anders Gustafson - Änglabarnet

I Tranvik på Singö beslutar sig en husägare för att renovera ett torp på sin stora gård. Stugan, som byggts på 1700-talet, har stått obebodd i flera decennier. När teglet i den slitna murstocken rivs upptäcks en dold nisch och i den hittas ett skelett. 

Den rutinerade 65-åriga kriminalinspektören Solbritt Andersson och hennes kollegor kommer snabbt till brottsplatsen. Snart konstaterar poliserna att de funnit kvarlevorna av en mycket ung människa. Hur länge har kroppen legat där och vem kan ha begått ett sådant brott? Inom kort väcker fallet Solbritts egna såriga barndomsminnen, som hon gjort allt för att glömma. Hämtat från Bokfabriken

📕KORTRECENSION📗

Jag har antingen läst eller lyssnat på denna serien, så jag började lyssna på denna också. Uppläsaren är Ewerlöf så allt borde varit hur bra som helst men av någon anledning kunde jag inte koncentrerar mig på lyssnandet. Därför blev jag glad när boken dök upp och vilken lite gullig bok sen. Jag tycker om serien, den känns trovärdig och välskriven.
Detta kanske inte var den bästa i serien.

BETYG 3
Format Inbunden
Språk Svenska
Serie Singöserien (del 4)
Antal sidor 152
Utgivningsdatum 2018-04-27
Förlag Bokfabriken
Dimensioner 158 x 125 x 15 mm
Vikt 183 g
SAB Hc
ISBN 9789176299357

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar