fredag 10 februari 2017

Bokbloggsjerka 10 – 13 februari

Denna vecka lyder frågan hos Annika så här;

Vilka bokliga saker (förutom böcker) kan du inte leva utan?

Jag har inte så mycket bokliga saker, jag vill gärna ha lite smycken. Ni kan skicka till denna adress .......Mitt svar får nog bli;
Min Bookseat den är helt super och du kan hålla en kopp kaffe och läsa samtidigt.
Framför allt tegelstenar men funkar även till plattan.
Jag är även sugen på att beställa en Easy reader.
Den vore bra när man läser i köket.
Förresten räknas katter till bokliga saker, kanske inte men söt är han min lilla bokkatt.

25 kommentarer :

  1. Jag skall nog ta och köpa några sådana hjälpmedel att ha boken i. Den jag fått från arbetsterapin är inte ett dugg bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja för mig är det helt omöjligt att hålla i en tjockis bok jag får så ont i händerna.

      Radera
  2. Den där bookseat undrar jag om den inte skulle vara lite bra faktiskt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är bra, man får händerna fria under läsningen och besparar händerna.

      Radera
  3. Katter är väl bokliga saker, det har jag alltid trott!

    SvaraRadera
  4. Oerhört söt bokkatt, så mysigt med katt i knäet vid bokläsning. Så var det för det mesta här med, förut.

    SvaraRadera
  5. Jag har en bookseat men kommer inte riktigt överens med den, så den står bara i bokhyllan... :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har uppskattat den mer och mer nu när jag fått så ont i mina händer.

      Radera
  6. Visst är det så att många "bokmänniskor" har katt? Själv har jag två ...

    SvaraRadera
  7. Jag har en sådan där bookseat, men jag använder den nästan aldrig. Tycker det är jobbigt att bläddra när boken sitter fast :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det tycker jag inte. Men du kanske läser väldigt fort.

      Radera
  8. Så fin katt :) katt, bok o kaffe I soffan så är allt perfekt :)

    SvaraRadera
  9. Har funderat på något sådant ergonomiskt för läsningen, men har inte blivit ännu :)

    SvaraRadera
  10. En bokkatt skulle jag gärna också ha.

    SvaraRadera
  11. klart att katten räknas till bokliga saker! fin bookseat

    SvaraRadera
  12. Bokkatt är fint, fast ibland lite opraktiskt när de följer kattregel nummer ett: "se till att alltid placera dig mellan ögonen och texten". :-)

    En bookseat har jag funderat på ibland, men är mycket tveksam till att skaffa mera prylar... Vore bra att få låna en på bibban och testa. Jag lät bygga en liten portabel läspulpet när jag studerade och hade mycket tunga böcker, men har sedermera gett bort den, eftersom jag inte använde den. Men den måste stå på ett bord.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låna på bibblan om du kan det, jag gillar min.

      Radera
  13. Kul boktillbehör, var totalt okända för mig.

    SvaraRadera