torsdag 9 augusti 2018

Helgfrågan v. 32

Då var det torsdag och dags för Helgfrågan igen. När ni läser detta har jag tjejträff, då det ska bjudas på lite Italienskt, Pastasallad, parmaskinka och misslyckat Focaccia bröd. Jag skyller på värmen, inte lätt att baka när köket visar ett temperatur på 40 grader.
Finns det några böcker som inte lämpar sig som ljudböcker? För er som ej läser ljudböcker finns en annan fråga.
Jag har tänkt på det en del och klart lexikon passar sig inte men förutom det självklara. En del böcker med många hopp i då och nutid vill jag helst läsa. När jag läser en serie för första gången så läser jag den helst i bokform.
Alternativfråga: Hur har läsningen gått i sommar ?
Jag har känt mig så klibbig och varm att jag ibland knappt velat hålla i en bok och inte har jag haft lust att sitta så mycket vid datan heller i värmen.
Bonusfråga: Hur har sommaren varit?
Man har verkligen inte orkat så mycket, men jag har hjälpt dottern att flytta och sedan har jag läst en del, ljudböcker mest.

17 kommentarer :

  1. Hej Mia, välkommen åter till datorn och böckerna! Hoppas du haft en skön semester!

    SvaraRadera
  2. skönt att det tekniska funkar, trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Låter som du gjort blandade saker under sommaren/semestern! Härligt att tekniken fungerar. :)

    SvaraRadera
  4. Håller med om man knappt orkat läsa på grund av värmen vissa dagar.

    SvaraRadera
  5. Värmen gör så att det inte alltid är så lätt att fokusera. När jag varit hemma så har jag mest suttit i skuggan och försökt läsa. Vi har fått till ett rätt bra ställe på en plats.

    SvaraRadera
  6. Läsa är nästan det enda jag orkat med ibland, men koncentrationen har inte alltid varit den bästa av olika anledningar. Tur att det ordnat till sig med det tekniska, roligt att du är tillbaka! :)

    SvaraRadera
  7. Trevligt att helgfrågan äntligen är igång igen.

    SvaraRadera
  8. Läsningen har gått rätt bra, utom vissa dagar som helt enkelt har varit för heta. Bra sommar, men för varm för min smak. Nu börjar energin komma tillbaka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min energi försvann precis känner mig sjuk

      Radera