fredag 29 augusti 2014

Bokbloggsjerka 29 augusti – 1 september [+ utlottning bokaskar]

Äntligen Jerka, vad jag längtat och som vanligt får ni besöka Annikas litteratur och kulturblogg om ni vill veta hur det går till. 
Veckans fråga är:
 Vad har du läst för spännande böcker i sommar?
Ja ,det var en lätt fråga vi börjar väl med en riktig "goding".
Man trodde nästan inte det skulle komma en fortsättning men tack och lov .
Inte riktigt lika bra som de andra men helt klart läsvärd.
Jag har lyssnat ikapp mig, 3 stycken böcker om barnmorskan Cecilia Lind,blev det i juli månad.
Jag fick en förfrågan om att recensera denna bok och vad glad man blir när man kan ge den högsta betyg.
En riktigt bra bok om en utarbetad tjej som gör en pilgrimsfärd i Spanien
Denna jerka innebär en utlottning av bokaskar, så om jag skulle ha turen med mig vill jag vinna denna.
Ha nu en trevlig fredag.

42 kommentarer :

  1. Jag tyckte också om Camilla Davidssons bok.

    SvaraRadera
  2. Inte läst några av dina böcker. Är lite nyfiken på sista dock.

    SvaraRadera
  3. Under vintergatans alla stjärnor har jag varit sugen på att läsa, dygnen skulle ha fler timmar!

    SvaraRadera
  4. Jag har gjort slut med Silfverbielke, efter Återvändaren, nu blir det inga fler böcker om honom för mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj då, blev det för mycket våld?

      Radera
    2. Nja, väldet skulle jag nog klara om det bara varit något slags handling som gick framåt. När jag slutade läsa Återvändaren så hade egentligen inget hänt, man stod kvar på samma fläck.

      Radera
    3. Denna bok var helt klart sämsta i serien, men ändå kan jag inte sluta läsa.

      Radera
  5. Har inte läst några av dessa böcker.. än :)

    SvaraRadera
  6. Jag ligger också liter efter med Katerina Janouchs böcker. Buthler och Öhrlund har jag inte läst, än i alla fall :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker de är bra, medelbra och alla håller en jämn nivå.
      Ibland är de riktigt spännande.

      Radera
  7. Inte läst någon av dessa ännu. Jag har lyssnat på första boken om Silfverbielke, får se om det blir någon fler. Under vintergatans alla stjärnor är jag nyfiken på. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag den sistnämnda är riktigt bra och fort gick det att läsa den.

      Radera
  8. Svar
    1. Då har du läst andra bra, ska snart kolla in

      Radera
  9. Vintergatans alla stjärnor är jag otroligt nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den slukade jag rätt fort, bra betyg på en bra bok

      Radera
  10. Blodssystrar är jag lite nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är underbart underhållande böcker

      Radera
  11. Har ju fortfarande inte läst Butler/Öhlund!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen Lotten, skulle vara kul om du gjorde det.När det gäller de böckerna så finns de två läger, en som ogillar skarpt och ett som bara älskar böckerna.

      Radera
  12. Jag har inte läst något:).

    SvaraRadera
  13. Här är ännu en som inte läst någon av dina... men har läst mycket annat bra :)

    SvaraRadera
  14. Jag har inte läst någon av dem och har inte hunnit kolla upp om jag ens läst tre spännande böcker i sommar, det har varit tunnsått med sådana eftersom jag läser hyllvärmare... Spännande böcker hinner inte stå så länge att de blir hyllvärmare...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag måste ta tag i mina hyllvärmare också

      Radera
  15. Det ser ut som det var en bra sommar då :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja dessutom var det konstant solsken, kan inte bli bättre

      Radera
  16. Janouch böcker om Cecilia Lund är ju så jäkla bra!
    Kram Cissi

    SvaraRadera
  17. Erövraren missade jag att ha med, gillade den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja antingen älskar man dem eller ogillar dem skarpt.

      Radera
  18. Jag ska också läsa Under Vintergatans alla stjärnor snart. Ser fram emot det eftersom så många har gillat... :)

    SvaraRadera