tisdag 28 augusti 2018

Vecka 35: Sommarens bästa

Idag handlar det om Sommarens bästa och tyvärr ligger jag Sjukt efter med mina recensioner. (Skäms 😕).
Men har nog ändå rätt klart för mig vilka jag tycker platsar på topp fem..
Denna var riktigt bra och framförallt välskriven och genomtänkt. Och självklart spännande.
Denna tyckte jag inte så mycket om först men ju mer jag läste, ju mer fast blev jag av boken.
Ewas böcker innebär alltid en mysig stund så även denna, jag ser verkligen framemot den som kommer till jul.
En så här fin barnbok måste alla läsa om den påhittiga mamman.
Mari Jungstedts deckare förgyllde jag sommaren med. Perfekt spänning när värmen dallrade som mest.

20 kommentarer :

  1. Just ja, Lånat silver och krossat glas måste jag ta och läsa.

    SvaraRadera
  2. Lånat silver och krossat glas är den enda jag läst och den är bra!

    SvaraRadera
  3. Tack för tipsen! Har inte läst en enda av böckerna. Lånat silver och krossat glas kanske vore något?

    SvaraRadera
  4. Lånat silver och krossat glas var en hårsmån ifrån att komma med på min lista.

    SvaraRadera
  5. Tack för tips här kommer mina sommarbästa.
    http://violensboksida.bloggplatsen.se/2018/08/28/11558244-topplista-vecka-35-sommarens-basta/

    SvaraRadera
  6. Ögonvittnet ja, de måste ju läsas också... Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  7. Ögonvittnet gillade jag också!

    SvaraRadera
  8. Ögonvittnet läste jag i våras, otroligt bra och spännande!

    SvaraRadera
  9. Gillade också Krokas och Ögonvittnet.

    SvaraRadera
  10. Krokas har jag läst, den är bra!

    SvaraRadera
  11. Klingbergs bok har jag i alla fall läst!

    SvaraRadera
  12. Krokas tyckte jag väldigt mycket om och jag tror att Ewa Klingbergs nästa bok kan bli riktigt mysig att läsa inför vinter och jul :) Hoppas att det blir mycket fokus på den historiska delen.

    SvaraRadera
  13. Ewa Klingbergs bok var jättetrevlig. Tack för övriga tips.

    SvaraRadera
  14. Har läst tidigare böcker av Jungstedt och Klingberg men ingen av dina fem på listan.

    SvaraRadera