torsdag 28 maj 2020

Hett i hyllan #105

Torsdag och en jobbdag kvar, skönt. Jag hoppas på riktigt fint väder i helgen.
Nu Hett i hyllan som Bokföring enligt Monika håller i.
Denna är en julklapp som jag önskade mig lite för det häftiga omslaget. Men snart är det dags att läsa och jag har köpt på mig de två andra delarna,
Handling;
New Orleans 1919. Den beryktade seriemördaren Yxmannen sätter skräck i staden med sina bestialiska mord.

Kriminalinspektör Michael Talbot utreder fallet men har svårt att hitta ledtrådar. Dessutom bär han på en hemlighet, som till intet pris får komma ut. Luca DAndrea, Michaels tidigare chef, har fått i uppdrag av maffian att ta reda på vem Yxmannen är. Nittonåriga Ida jobbar som sekreterare hos en privatdetektiv, och när hon snubblar över ledtrådar som kan leda till avslöjandet av Yxmannens sanna identitet kan hon inte låta bli att på egen hand försöka utreda mysteriet.

Yxmannen bygger på de händelser som skakade New Orleans mellan 1918 och 1919, då en seriemördare härjade i staden. De brev som förekommer i romanen är autentiska och tros ha skrivits av den verklige Yxmannen.

7 kommentarer :

  1. Den här boken har jag tittat på på biblioteket och funderat på att läsa. Det är nog omslaget som gör det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det häftigt omslag. Man får hoppas innehållet är bra.

      Radera
  2. Den har jag också oläst. Som e-bok så den tar i alla fall ingen plats 🙂

    SvaraRadera
  3. Den har jag lläst ooch tyckte den var bra, uppföljaren väntar oläst i bokhyllan.

    SvaraRadera
  4. Jag har tredje delen i serien oläst. Vill läsa den snart.

    SvaraRadera