tisdag 19 maj 2020

Tisdagstrio .Vecka 21: Norden runt

Dags för en liten trio, Ugglan & Boken vill denna gången, antar jag ha böcker från Norden. 
Ön av Ragnar Jonasson får representera Island. Jag har nog aldrig googlat så mycket som när jag läste denna bok, för jag ville verkligen se om det var så fantastiskt som det beskrevs i boken.
Jag har lyssnat på denna serie för Stefan Sauk gör en sådan bra uppläsning. Den är dessutom lite småkul.
Jag har bara läst en bok av denna norska författare men den var så bra att jag inte fattar varför jag inte läst fler.

26 kommentarer :

  1. gillade Ragnar Jónassons trilogi, tack för tips för de andra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ön hade verkligen fantastisk miljöbeskrivning.

      Radera
  2. Tack för tipsen, jag har inte läst någon av dem.

    SvaraRadera
  3. Jag har faktiskt inte läst något av Jørn Lier Horst, men jag har en av hans böcker i hyllan. Har ännu inte bestämt hur jag ska göra med den serien, det är ju den som har kommit ut lite hur som helst.

    SvaraRadera
  4. Har inte läst någon av dessa böcker men har läst en bok i den sista författarens serie. Tack för tips!

    SvaraRadera
  5. Adler-Olsens böcker borde jag ta och läsa vidare i, har bara läst den första boken.

    SvaraRadera
  6. Kvinnan i rummet har jag lyssnat på, rysare!!! Horst måste jag kolla upp, har inte hört talas om honom.

    SvaraRadera
  7. har läst Ragnar Jonassons trio och annat av Lier Horst. tror att jag sett någon serie eller film baserad på någon titel av Jussi Adler - Olsen. kan tänka mig att Sauk läser bra

    SvaraRadera
  8. Än har jag läst och den var bra. De andra två känner jag också till men har inte läst.

    SvaraRadera
  9. Jag har läst Ön och har med Mörkret i min trio. Gillar Ragnar Jónassons böcker. tack för tips om de andra två.

    SvaraRadera
  10. Jag börjar snart tro att jag är den enda som inte läst Ön.

    SvaraRadera
  11. Ska strax börja på Dimma av Jonasson - gillar miljön i de isländska deckarna!

    SvaraRadera
  12. Blir nyfiken på alla tre! Tack för tips!

    SvaraRadera