lördag 31 oktober 2020

Christoffer Holst - Kalla vita vinternätter

Det är december och snöslasket i Stockholm är avgasgrått. Cilla Storm trivs som kriminalreporter men lider av skrivkramp. När vännerna Zacke och Jonathan bjuder med henne till deras nyköpta sportstuga i idylliska Idre ser hon chansen att fly storstaden och komma i julstämning. Ännu trevligare blir det när väninnan Rosie följer med. Men redan första dagen hittas en ung man död i den populära fjällanläggningen. Snart börjar Cilla och Rosie nysta i fallet, och spåren leder dem till ett lyxhus där en välbärgad och mytomspunnen familj huserar Hämtat från Bokus

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag har läst de tidigare två som jag gillat väldigt mycket och ville verkligen inte missa denna.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Layouten är underbar så fint.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Anja Lundqvist är verkligen en toppen uppläsare när det gäller feelgood, toppen.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej.

Vad gillade du med boken?


Jag gillar verkligen boken det är en blandning mellan feelgood och deckare med en stor portion humor. 

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Jag hoppade inte över något.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Cilla och Rosie är huvudkaraktärerna och av dem två kan jag liksom inte ta någon favorit, de är båda ursköna.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Jag tycker det är väldigt bra beskrivningar både vad gäller miljö och personerna. När jag får bilder i huvudet är det bra.

Vad var annorlunda med denna boken?


Jag tycker blandningen är toppen.

Vad kunde gjort boken bättre?


Ingen aning

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja väldigt gärna, slutar han skriva denna mysiga serie

Sammanfattning.


Jag gillar kombinationen mellan deckare och feelgood och så är den rolig också, man skrattar hysteriskt ibland. Så gillar jag karaktärerna de är verkligen småmysiga allihopa.
Om du vill ha en spännande och småcharmig bok i jul så tycker jag verkligen du ska läsa denna.


Vad ger du boken för betyg?


BETYG 4
Format Ljudbok
Filformat Ljudbok, MP3 (5-minutersspår) (151.8 MB)
Språk Svenska
Serie Cilla storm (del 3)
Inläsare Anja Lundqvist
Utgivningsdatum 2020-10-07
Förlag Lovereads by Forum
ISBN 9789188801944

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar