torsdag 22 oktober 2020

Helgfrågan v. 43


Min dotter och hennes son har bott hos mig ett tag, så tyvärr har läsning varit lågt prioriterat, men man får njuta av barnbarnet istället.
Fast till helgen flyttar de hem igen och då blir allt tyst och tomt igen.

Vilket ruskväder det är ute nu, det är verkligen bara tända ljus och bokläsning som gäller.

Vad läser du nu?
Jag läser Erika Rockburns tredje bok i Makttrilogin, så himla bra.
Längtar du efter vintern?
Mitt svar. Det beror på, hellre ett snötäcke och några minusgrader än ett evigt regnade.

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

14 kommentarer :

  1. Helt obekant med Rockborn! Och glad att den där bilen inte var min ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. PS vilka fantastiska ögon ... klart du kommer att sakna dem!!!

      Radera
  2. Makttrilogin känner jag inte till. Om det nu ska bli vinter, och det blir det förstås, så kan jag tänka mig några minusgrader och något enstaka snöfall som gör marken vit och vacker, men inte en massa snö som jag är tvungen att skotta från garageuppfarten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast skotta är bättre än klippa gräset.

      Radera
  3. Makttrilogin känner jag till. del 1 och 2 lottades ut på den här bloggen och jag vann och fick godis, penna och kort dessutom. https://mrscalloway.blogspot.com/2019/09/i-postladan.html har redan kollat att del tre finns på biblioteket!

    SvaraRadera
  4. Makttrilogin kände jag inte till. Snön får gärna vänta för min del.

    SvaraRadera
  5. Det där vädret på bilden såg hemskt ut...

    SvaraRadera
  6. Att ta itu med den igloon till bil skulle kännas som en utmaning! :D

    SvaraRadera