fredag 30 april 2021

Anna Hansson - Selma ställer till det

Valpen Selma ska vara ensam hemma för första gången. Hennes matte och husse ska bara vara borta en pytteliten stund. De tänker att ingenting kommer att hinna hända på den tiden.

Men de har fel! Selma hinner med massor! Hämtat från Idus förlag

 Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Detta är en bok från Idus förlag som jag valde att läsa. Barnböcker.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Jättefint omslag och fina illustrationer inne i boken. Illustrationerna gjorda av Lotta Myrefelt. 

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej.

Vad gillade du med boken?


Jag tyckte mycket om den, riktigt rolig.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Jag hoppade inte över något

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Selma den lilla valpen var söt men jag vet ej om jag skulle vilja passa henne.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Illustrationerna gjorde beskrivningarna.

Vad var annorlunda med denna boken?


Ingen aning

Vad kunde gjort boken bättre?


Nej, det vet jag inte.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja, varför inte?

Sammanfattning.

En fin liten bok om hur det är att ha en valp i alla fall lämna valpen själv en stund.
Den var riktigt underhållande och rolig, med underbara illustrationer.

Vad ger du boken för betyg?

BETYG 5
Format Inbunden
Språk Svenska
Läsålder 3-6 år
Antal sidor 32
Utgivningsdatum 2021-02-15
Förlag Idus Förlag
Illustratör/Fotograf Lotta Myrefelt
Dimensioner 230 x 175 x 7 mm
Vikt 228 g
SAB Hcf
ISBN 9789176340714
Min bok var ett recensionsexemplar från Idus förlag. Tack 💚💛🧡

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar