måndag 31 maj 2021

Tove Jansson och Annika Sandelin - Mumindalens alfabet

Mumindalens alfabet är en introduktion till alfabetet, och en rundvandring i den magiska Mumindalen. I den här färgsprakande ABC-boken får vi träffa Tove Janssons älskade Mumintroll, men också upptäcka okända knytt och andra spännande karaktärer ur originalverken om Muminfamiljen

Den mästerliga barnboksförfattaren och poeten Annika Sandelin har skrivit en dikt för varje bokstav. Dikterna, skrivna på rim, tar oss på ett språkligt äventyr där läsaren får vända, vrida, smaka och känna på hur bokstäverna i vårt alfabet kan användas.

Mumindalens alfabet är en modern klassiker som passar för högläsning tillsammans. I den här vackra boken finns nytt att hämta för Muminentusiaster i alla åldrar! Illustrationerna i boken är hämtade ur Tove Janssons originalverk om Mumintrollet och hans familj. Hämtat från Bokus

📕KORTRECENSION📗

Jag tänkte köpa denna bok till mitt barnbarn att läsa. Men så tänkte jag att jag lånar den först för att kolla. Vilken tur, den var inte alls vad jag väntade mig. För det första är den två färgad, ena sidan lila och vit och nästa orange och vit, det känns så tråkigt. Sen är det skrivit på rim och inget rim som passar en 3 åring kan jag säga, det var alldeles för svåra ord. Tyvärr, tyvärr det får nog bli en annan alfabetsbok.

BETYG 2
Format Inbunden (Halvklotband)
Språk Svenska
Serie Mumintrollen
Läsålder 3-6 år
Antal sidor 61
Utgivningsdatum 2021-04-26
Förlag Bonnier Carlsen
Illustratör/Fotograf Tove Jansson
Dimensioner 260 x 216 x 10 mm
Vikt 436 g
SAB Hcf
ISBN 9789179756970
Min bok lånade jag på biblioteket.🧡

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar