tisdag 8 maj 2018

Veckans topplista - Vecka 19: Europa (Europadagen EU 9/5)

Denna vecka står det Europa på Veckans topplista hos Johannas deckarhörna. Så jag antar helt enkelt att det ska handla om böcker från Europa. (Schemalägger mitt inlägg)
Frankrike
Denna håller jag på med just nu, gav en smakebit från den igår.
Storbritanien
Denna läste jag rätt nyligen.
Tyskland
Jag tyckte mycket om denna men har inte läst fortsättningen för det är så förvirrande vilken man ska läsa. För om jag fattar rätt är detta del 4 ???
Storbritanien
En favorit hos mig.
Spanien
Jag gillade Vindens skugga men varför läste jag inte fortsättningen.😕 

26 kommentarer :

  1. Peter Robinson är jag alltid intresserad av. historieläraren verkar intressant. Vindens Skugga har jag läst. Tack för dina tips.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Peter Robinsons deckare är himla bra.

      Radera
  2. fin lista, läst bara Högstadieläraren, Vindens skugga väntar i bokhyllan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vindens skugga tror jag du skulle gilla.

      Radera
  3. Historieläraren vill jag gärna läsa.

    SvaraRadera
  4. Historieläraren tyckte jag mycket om. Trollsländan har jag skrivit upp på min lista över böcker jag vill läsa. Vindens skugga låter lockande och har ett fint omslag som faktiskt också lockar, trots att jag inte brukar bry mig så mycket om omslag i vanliga fall. Tack för tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vindens skugga är en fin bok, lite mystisk.

      Radera
  5. Vindens skugga läste jag och försökte mig även på fortsättningen, men den var inte i närheten av den första. Hitorieläraren, hm, den har jag nog funderingar på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså var inte fortsättningen bra så synd.

      Radera
  6. Trollsländan ska jag börja på snart. Snövit ska dö har jag läst och den tyckte jag om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du hinner säkert läsa ut den inna jag är färdig med den.

      Radera
  7. har inte läst någon på din lista. har tänkt läsa Neuhaus

    SvaraRadera
  8. Vindens skugga var bra, men liksom för Violen knöt det sig med uppföljaren! Peter Robinson tycker jag blir lite långrandig. Fast det är kanske jag som är för otålig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det finns väl en tredje del tror jag.

      Radera
  9. Historieläraren har jag önskat mig i present så jag hoppas jag får den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du fyller år snart, jag har redan fyllt 😭

      Radera
  10. Historieläraren gillade jag, och Vinden skugga!

    SvaraRadera
  11. Vindens skugga har jag läst och den är jättebra. Tack för övriga tips.

    SvaraRadera
  12. Historieläraren vill jag läsa. Vindens skugga är en favoritbok!

    SvaraRadera
  13. Matt Haig är jag nyfiken på :-)

    SvaraRadera