måndag 31 januari 2022

Anna Keiler - Bröllopsavtalet

Frida har lämnat sitt gamla liv bakom sig och framtiden ser ljus ut. Hon har fått nytt jobb och förhållandet med Micke spirar. Men lyckan hotas när det står klart att en av Fridas kollegor är besatt av henne och tycks vara beredd att göra vad som helst för att vinna hennes hjärta.

Micke blir orolig att han är på väg att förlora Frida, men även han är beredd att göra vad som helst för henne. När han anförtror sig åt sin syster Kristin föreslår hon att Micke ska fria till Frida. Micke nappar på förslaget, men att hitta det rätta tillfället visar sig bli betydligt svårare än han räknat med. Hämtat från Bokus

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag har tidigare läst Flickvänskontaktet som jag tyckte var superbra.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Snyggt omslag matchade fint med förra. Uppläsare Gunilla Leining.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Bra språk och lättlyssnad

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej. 

Vad gillade du med boken?


Jag gillade allt med boken, super.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Micke och Frida har man lärt känna genom tidigare bok, de är ett trevlig par ganska normala skulle jag säga.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Superbra beskrivningar och  speciellt av slemmet.

Vad var annorlunda med denna boken?


Mer än att blodtrycket gick i taket?

Vad kunde gjort boken bättre?


Inget jag kan komma på.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja, verkligen, hon kommer ut med en ny bok i år.

Sammanfattning.


Jag brukar alltid ha en feelgood i öronen innan jag ska somna men efter en natt med väldigt lite sömn insåg jag att denna bok får jag lyssna på dagtid. Frida har börjat på ett nytt jobb som ekonomiassistent på en advokatbyrå men en slemmig kille som heter Jonas förpestar allt för henne. Man nästan kräks alltså. Jag gillar denna serien mycket tycker det är ett charmigt par och hade gärna följt dem ytterligare. Ni måste läsa den.

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 5
Format Ljudbok
Filformat Ljudbok, MP3 (5-minutersspår) (230.1 MB)
Språk Svenska
Serie Micke och Frida (del 1)
Inläsare Gunilla Leining
Utgivningsdatum 2020-06-30
Förlag Lind & Co Förlag
ISBN 9789179032302
Min bok lyssnade jag på genom Storytel 💖💘💝

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar