måndag 24 augusti 2015

Tematrio - Sommarens minnesvärda

Sommaren lider mot sitt slut och Lyrans noblesser vill att vi i Tematrion denna vecka ska;
Berätta om sommarens tre bästa läsupplevelser!
Ja, det är inte helt lätt för jag har läst många bra böcker, men här är några.
En sommar utan en bra pusseldeckare är väl ingen sommar och Agatha Christie är den bästa.
Den åttonde dödssynden var en bok som föll mig i smaken och den var riktigt spännande.
En bok som överraskade mig att jag tyckte så himla mycket om var Polarnatt, den var riktigt bra.
Jag kunde räknat upp tre till lätt, men det får bli dessa denna gången.
Nu ska jag läsa klart Marianne Cedervalls deckare Av skuggor märkt, oj vad spännande den är.

36 kommentarer :

  1. Polarnatt var riktigt bra! Den åttonde dödssynden får jag kolla upp närmare. :)

    SvaraRadera
  2. Agatha Christie passar bra på sommaren. Jag tyckte också väldigt bra om Polarnatt. Aldéns bok blir jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  3. och jag som inte läst en deckare i sommar! Skybäck ska jag ta mig en titt på

    SvaraRadera
  4. Polarnatt är jag nyfiken på och Agatha Christie passar perfekt i hängmattan! Tack för bra trio!

    SvaraRadera
  5. Agatha Christie hör ju verkligen sommaren till, och dumt nog har jag inte läst någon bok av henne. Men än är ju inte sommaren slut :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är klass på det faktiskt, det måste du bara hinna med. ;)

      Radera
  6. Döden på Nilen är ju en riktig Christie-klassiker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sjukt bra med, tänkte jag skulle se filmen med.

      Radera
  7. Vi lottar ut entrébiljetter till Bokmässan, hjärtligt välkommen! : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevligt men av hälsoskäl får jag hoppa över i år.

      Radera
  8. Döden på Nilen är en klurig en, jag gillar den skarpt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag med där fick hjärnan arbeta på högvarv minsann

      Radera
  9. Låter som om du haft en rolig deckarsommar.

    SvaraRadera
  10. Den åttonde dödssynden verkar spännande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är den verkligen, nästan så man gömma sig under kudden.

      Radera
  11. Har inte läst någon av böckerna i din trio.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej så kan det vara, man hinner inte allt.

      Radera
  12. Döden på Nilen läste jag för länge sedan. Den är trevlig liksom det mesta av Agatha Christie. Dina andra två böcker är jag otroligt sugen på att läsa när jag får tid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är väl just det TID, man vill läsa allt men hinna det också

      Radera
  13. Polarnatt är jag lite nyfiken på!

    SvaraRadera
  14. Tre tips till mig, tackar :)

    SvaraRadera
  15. Döden på Nilen är bra, både som bok och filmatiserad. Agatha Christie håller än!

    SvaraRadera
  16. Polarnatt ska jag troligen läsa någon gång.

    SvaraRadera
  17. Spännande trio, Agatha Christie passar regniga dagar.

    SvaraRadera
  18. Polarnatt var en riktigt bra bok! Den var faktiskt väldigt nära att komma med i min trio. Agatha Christie hade jag också med i min tematrio :)

    SvaraRadera