tisdag 12 juli 2022

Tisdagstrion. Vecka 28: Böcker som utspelar sig på platser där jag skulle vilja semestra

Nu ska vi på semester, ja, d.v.s jag har redan semester och nu tycker Ugglan & Boken att vi ska ut och resa.
Jag har varit en del på Öland, men kan väl åka dit igen. Boken har jag köpt in men ej läst än.
Ja, men en resa till London tackar jag inte nej till, har aldrig varit där.
Gotland vill jag gärna besöka, hade varit väldigt roligt att besöka alla platser Mari "mördat" folk på. Denna har jag också oläst den måste jag nog plöja i sommar, då har jag nästan varit på Gotland.
Ugglan & Boken för du ordnar Tisdagstrion.

13 kommentarer :

  1. Öland har jag besökt en gång, Gotland aldrig, London nyligen med barnbarn, tack för tips.

    SvaraRadera
  2. London är en fantastisk stad! Jag har läst böcker av Theorin och Jungstedt, men inte just de här.

    SvaraRadera
  3. Har inte varit på Öland eller Gotland men läst böcker av författarna. Jag har varit i London men bara på flygplatsen och sedan sprang vi till tågstationen. Vill gärna åka till London.

    SvaraRadera
  4. Öland skulle jag också vilja besöka :)

    SvaraRadera
  5. Fina resmål. Öland har vi gemensamt.

    SvaraRadera
  6. Tre platser jag har varit på/i, men gärna skulle vilja åka tillbaka till.

    SvaraRadera
  7. Södra Öland har jag besökt flera gånger och trivts i det underbara ljus som finns där. Gotland hade varit spännande att åka till när det inte är turistsäsong där och njuta av naturen där.

    SvaraRadera
  8. Öland och Gotland är jättefina öar. Sverige är särskilt fint på sommaren. London är en väldigt intressant stad

    SvaraRadera
  9. Gotland och Öland var länge sedan för mig. Dags att åka dit tror jag/ Maria Bokologen

    SvaraRadera
  10. Jag har varit på Gotland men aldrig på Öland, så tvärtemot dig!

    SvaraRadera
  11. London tröttnar jag aldrig på! Snart dags för en resa dit, tror jag.

    SvaraRadera