fredag 12 december 2014

Bokbloggsjerka 12- 15 december

Vilken vecka, jag har inte ens öppnat en bok, när skulle jag hittat den tiden. I helgen var dottern hemma och vi skulle baka och greja, men nej, då fick hon magsjuka. Själv är jag fortfarande förkyld och det gör att man blir så himla trött. Så julbord och Luciafest på det, gissa vem ska sova ut imorgon?
Men nu är vi positiva det är ju Fredag och jerka. Så till veckans fråga, jo, det var jag som skickade in den och det lite av en anledning. Hos Annikas litteratur och kulturblogg
Är tre ett dåligt betyg? 
Nej, tre är ett godkänt betyg och när jag läser en bok och skriver Betyg 3 så gillar jag boken men det kanske fanns "några" grejer jag gillade mindre.
Anledningen till frågan är att och det gäller nog enskilda författare och inte förlag, sätter man Betyg 5 så hamnar det direkt på författarens hemsida/facebook medans en trea då skrivs det inte alls om det.
Ej heller får man någon mer bok sänd till sig, nu kanske det gäller mer mig som är en liten blogg än de stora.
Om jag nu skulle skriva en bok, så skulle ni säkert älska den, men ett godkänt betyg är super.
Vad sägs om titeln Grankotten anfaller?
Ha en trevlig fredag!
Eller man kanske skulle skriva en biografi, fast jag är inte känd så vem skulle vilja läsa.

20 kommentarer :

  1. Åh ja, du är ju känd i bokbloggarmaffian :) Och det finns så många B- och C-kändisar som skriver böcker nu för tiden, till och med människor som egentligen bara är kända för att de är tillsammans med någon som är känd :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha min syster brukar bli lite småarg och säga."Vem som helst tror de kan skriva böcker nu för tiden".Och ja visst ligger de något i det.

      Radera
  2. Svar
    1. Ja det var en otroligt välsjungande Lucia tåg

      Radera
  3. Visst är det många som skriver en bok bara för att de är kändisar på något sätt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja väldigt många, en del kan men inte alla

      Radera
  4. En trea för mig är lite "mellanmjölk" och mer som en axelryckning.

    SvaraRadera
  5. Det är tröttsamt att recensioner bara blivit reklampropaganda. Och dålig stil av förlag att sluta skicka böcker om en ger ett ärligt medelbetyg.

    SvaraRadera
  6. Jag lovar läsa "Grankotten anfaller" när du har skrivit den!

    SvaraRadera
  7. Biografier kan ju vara intressanta och behöver inte ha med kändisar att göra, snarare tvärtom! :)

    SvaraRadera
  8. Betygsätter också mina böcker, och jag tycker också att en 3:a är en bra bok, men att det finns saker som saknas eller skulle kunna vara bättre

    SvaraRadera
  9. En trea är inte alltid bra tycker jag, så jag kan förstå att varken författare eller förlag hoppar jämfota. Men det är ju inte meningen heller, meningen är ju att ge ett ärligt omdöme och jag tyckte det blev svårt med betyg, så jag slutade med det.

    SvaraRadera
  10. Grankotten anfaller gör mig vansinnigt nyfiken!
    Oprofessionella förlag om de går på vilket betyg du sätter. Så har inte de förlag jag kontaktat resonerat, de tittar på andra saker. Författare tror jag kan resonera så, man vill ju gärna få högsta betyg.

    SvaraRadera
  11. Jag förstår vad du menar med att ibland känner man sig lite pressad att gilla en bok man fått. Men tre är bra och godkänt även hos mig. :)

    SvaraRadera
  12. Tre är väl en helt okey bok.

    SvaraRadera
  13. Grankotten anfaller vill jag läsa! :-)

    SvaraRadera
  14. Jag sätter inga betyg i mina bokrecensioner, nu måsta jag bara fundera ut varför jag inte gör det innan jag svarar på jerkan.

    SvaraRadera
  15. Betyget tre skulle för mig hamna på en bok jag gillade - ett ganska bra betyg alltså.

    SvaraRadera
  16. Tre är ett bra betyg hos mig. Jag skulle absolut läsa din bok med den titeln :)

    SvaraRadera