torsdag 17 augusti 2017

Hett i hyllan #21

Är ni med på Hett i hyllan ? Om inte gå in och läsa mer på Bokföring enligt Monika
Denna köpte jag på en bokrea och tycker det låter bra men ändå är den oläst.
Handlingen;
När Adam Ryan var tolv år sprang han och hans vänner till skogs för att leka. Adam hittas så småningom pressad mot en trädstam med minnet totalt utsuddat och skorna fyllda med blod. Vännerna återfinns aldrig. 
 Tjugo år senare är Adam Ryan utbildad kriminalassistent. Han har bytt namn och tror att han lagt sitt förflutna bakom sig, då han tilldelas ett mordfall som utspelar sig i hans gamla hemstad i närheten av Dublin. Tolvåriga Katy Devlin har hittats mördad vid en arkeologisk utgrävning inte långt från skogen där Adam och hans vänner försvann. Kroppen bär spår av sexuella övergrepp.
 Tillsammans med sin kollega Cassie Maddox dras Ryan in i en mardrömslik utredning där inget är vad det tycks vara. För att få fortsätta undersökningen måste Ryan hemlighålla sin inblandning i det gamla fallet och förmår Carrie att bistå honom. De har arbetat tillsammans sedan de båda började på roteln och är bästa vänner, och tillsammans går de in i fallet fullständigt. Deras förhållande tar en plötslig vändning då de råkar tillbringa en natt tillsammans och efter det börjar vänskapsförhållandet sakta vittra sönder, på grund av missförstånd och rädslor. Fallet blir alltmer tärande och de dras in en katt- och råttalek med högre och högre insatser.
 Under tiden börjar minnesbilderna om vad som hände den där sommaren för tjugo år sedan komma tillbaka, bit för bit.
Hjälp lät jättebra ju. Ge mig mer tid NU.

14 kommentarer :

  1. Wow, boken verkar ju jättespännande. Tack för tipset.

    SvaraRadera
  2. Ja, den har jag läst och jag tyckte att den var mycket bra! Tack för att du påminde mig om författaren. Hon borde ha kommit ut med lite fler böcker nu...

    SvaraRadera
  3. Jag läste den för några år sedan och blev lite besviken, men eftersom "alla" verkar vara överens om att French är fantastisk så läste jag en till. Och en till. Och en till :) De blir bättre alltså.

    SvaraRadera
  4. Den låter ju väldigt spännande.

    SvaraRadera
  5. Tana French brukar vara bra. men den här har jag inte läst

    SvaraRadera
  6. Den känner jag inte till men den låter spännande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den lät så spännande att jag ville läsa direkt men har rec.ex att läsa.

      Radera