måndag 11 mars 2013

Mitt svar på min utmaning

1. Vem är du?

Jag är en tant som gillar en lugn stund med en bok, men kan också kan fixa till en fest med kompisar.

2. Vad jobbar du med? Använder du böcker i jobbet?

Jag jobbar på ett fritidshem med barn i årskurs 2, och ja, vi läser för barnen en gång i veckan. Nej, jag läser inte, jag har en kollega som läser så fantastiskt, så t.om jag sitter trollbunden. Jag använder även böcker för att förkovra mig.

3. Du ska nu namnge; en bästa bok genom tiderna?

 Jeannette Walls - Glasborgen, en bok man aldrig glömmer och får en tänka efter.

4. Var sitter du helst och läser? Beskriv.

Jag har en blommig öronlappsfåtölj med fotpall, där sitter jag helst. Om jag inte lyssnar på ljudböcker för då städar jag.

5. Om du inte skulle läsa böcker alls, vad hade du gjort istället?

Ja då hade jag nog tittat på film, som min dotter brukar säga. Varför läser du böcker mamma, när det finns film?

6. Vilken bok ser du framemot?

Marcoeffekten med Jussi Adler-Olsen. dom är JU BARA så bra, speciellt att lyssna på med Stefan Sauk.

7. Vilka tips skulle du ge en nybliven bokbloggare?

Nej, usch jag är ingen favorit följd bloggare, men kanske ha kul.

8. Finns det något du skulle vilja ha boktips om?

Ja som ni vet 2:a världskriget men också böcker om handikapp och då cp-skador. Helst inte faktaböcker det har jag läst utan mer romaner. Ungdomar som själv har sjukdomen och hur de känner det.

Ni får gärna svara på frågorna, i er blogg.

1 kommentar :