söndag 6 november 2016

En smakebit på søndag

Jag är inte överförtjust i att det kommer massa snö i alla fall inte på det här blöta sättet. Det ska dala sakta ner och då sitter man inne och läser en bra bok med massa tända ljus. Mina planer för helgen grusades totalt av att jag fått sådan värk i mina händer, kan inte ens borsta håret eller knäppa min bh.
Jag hoppas verkligen det går över till imorgon annars får jag ringa farbror doktorn.
Okej, nu har jag gnällt nog. Jag både läser och lyssnar på böcker och idag kommer smakebiten från
Jenny Colgan - Det lilla bageriet på strandpromenaden en ljudbok.
Polly och hennes pojkväns företag går i konkurs och han väljer att flytta hem till sin mor. Hon söker med ljus och lykta efter en lägenhet som ska passa hennes behov och plånbok. Polly hittar ett rum ovanpå ett bageri, som hon och hennes kompis åker och kollar på.

Det fanns en parkering intill vägen som ledde ut till ön och en tidvattentabell, som de båda hade missat att kolla upp innan de åkte, så de strosade omkring runt parkeringsplatsen och studerade ön på avstånd. Till sist sa Kerensa:
”Det ser … blåsigt ut.”
Det var sant: Mount Polbearne såg vindpinat och förfallet ut.

Dessa böcker har så fina omslag tycker jag, kolla in nummer 2 och 3.
 Ha en skön söndag.

24 kommentarer :

  1. Den är jag nyfiken på, ska hålla utkik efter din recension sen. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  2. Tack för smakbiten! Den boken lyssnade jag till.

    SvaraRadera
  3. Dessa böcker verkar så himla mysiga och härliga! Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  4. Ikke godt med hendene dine. Du har nok artrose, som jeg kjenner godt. Fin smakebit, og så ønsker jeg deg god bedring og en fin søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja inte vet jag vad det är, de håller på att utreda detta men artros är det nog inte.
      Hoppas du får en fin söndag också.

      Radera
  5. Den här boken har jag läst :) men jag hade inte koll på att det fanns fortsättningar! Tack för tipset!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte den vid jul såg riktigt fin ut

      Radera
  6. Tack för smakbiten. Den där boken står och väntar i min bokhylla. Hoppas den är lika mysig som den verkar.

    SvaraRadera
  7. Jag är lite nyfiken på de här böckerna. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  8. Läste ju den ganska nyligen och jag ska definitivt fortsätta med serien. Jättemysig bok :)

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbiten. Den boken står högt upp på min önskelista men även de andra två böckerna

    SvaraRadera
  10. Har hört mycket bra om den här :)

    SvaraRadera
  11. Tack för smakbiten. Den här vill jag läsa. Hoppas det ordnar sig med händerna.

    SvaraRadera
  12. Jättefina bokomslag, bara dessa lockar. Tack för smakbiten! :)

    SvaraRadera