måndag 15 januari 2018

Tematrio - Lögner och svek

Då har Tematrio startat och så här skriver Lyrans noblesser

Dags för årets första Tematrio! Ämnet är inte så trevligt, men ofta skildrat på ett spännande sätt. Berätta om tre böcker vars handling bygger på lögner och svek!
En otroligt rolig bok där man verklig kan snacka om svek, men kan hon ge igen.
Maria Gustavsdotter böcker om Prästdöttrarna är så himla bra, detta är första boken och man kan
tycker synd om Ulrika som blir så sviken.
En riktigt bra bok som handlar om både lögner och svek.

Eftersom jag inte är hemma är detta skrivet på Ipaden.

12 kommentarer :

  1. Jag har varit på väg att köpa de där böckerna av Maria Gustavsdotter flera gånger, tror jag skulle gilla dem!

    SvaraRadera
  2. Innan ankorna drunknar är en suverän titel, tycker jag

    SvaraRadera
  3. Tack för tips, inte läst någon av dessa.

    SvaraRadera
  4. Läst ett par böcker av Gustafsdotter som jag tyckt riktigt bra om, borde läsa fler. Den här verkar intressant.

    SvaraRadera
  5. Har inte läst någon av de här. Tack för tips!

    SvaraRadera
  6. Innan ankorna drunknar var en rolig titel!

    SvaraRadera