torsdag 15 mars 2018

Helgfrågan v. 11

Torsdag, denna härliga dag i veckan då man vet att det bara är 1 dag kvar att jobba. Det ska bli så himla skönt att vara ledig, då jag gått och snorat i över en vecka nu.
I början hade jag till och med feber, men nu är det mest näsan som far illa. 👃👃
Denna bok har många lovordat, tyvärr hör inte jag till dem. Jag är smått allergisk mot brevväxling i böcker.
Vad ogillar du i böcker?
Bonusfråga: Dr Jekyll och Mr Hyde har väl alla hört talas om, förvandlas du någon gång till Mr.Hyde?
Pinsamt nog måste jag säga i bilen, det är bara jag som kan köra bil. Alla andra gör fel, alla dessa gubbar och tanter. För att inte tala om Valparna som inte är torra bakom öronen.

18 kommentarer :

  1. i trafiken är jag ganska lugn, trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men du bor inte i min lilla by, här kan inte folk högerregeln. Och har man en Mercedes går man före alla andra.

      Radera
  2. Har någon sett till gumman Tö??? Be henne i så fall skyndsamt ta sig till det småländska höglandet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är inte här i alla fall, min stackars lilla snoriga näsa är precis röd och fryser. -15 i helgen.

      Radera
  3. Spill var ingenting för mig heller.

    SvaraRadera
  4. "Spill" fick ju massor med beröm. Den har stått i min bokhylla hur länge som helst, bläddrade lite men ställde tillbaks den igen ... och där står den alltså kvar, vore bättre att skicka den vidare!

    SvaraRadera
  5. Spill har jag faktiskt haft på min önskelista, men sedan började det dyka upp lite mer negativa inlägg om den och då tappade jag intresset :)

    SvaraRadera
  6. Rolig helgfråga, nyttig reflektion i mitt eget skrivande. Trevlig helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan jag tänka mig att det är.

      Radera
  7. Jag kan bli ganska giftig i trafiken. Det krävs inte alltför mycket för att jag ska bli duktigt förbannad och kanske även ibland lufta långfingret lite...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar inte visa det öppet men lite gömt sådär.

      Radera
  8. Har också svårt för brevromaner. Just Spill känner jag inte så väl till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läste en bok där det var brevväxling via mejl och varje gång upprepades mejladressen.

      Radera